Tartalmak(1)

Minden úgy kezdődik, hogy Llewelyn Moss talál egy teherautót, amelyet egy csapat hulla őriz. A kocsiban egy jó adag heroin és két millió dollár pihen. Amikor Moss elveszi a pénzt, olyan katasztrofális erőszakhullámot indít el, melyet még a korosodó, kiábrándult Bell sheriff személyében képviselt törvény sem tud megfékezni. Ahogy Moss megpróbál egérutat nyerni üldözői, de legfőképp egy rejtélyes figura elől, aki pénzfeldobással dönt emberi életekről, a film úgy növi ki a krimi kereteit, és kezd felölelni olyan témákat, melyek egyfelől ősiek, mint maga a Biblia, másfelől véresen frissek, mint a ma reggeli hírek. (UIP-Duna Film)

(több)

Videók (5)

Előzetes 5

Recenziók (14)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Hangulatilag fagyos, osonóan csendes, hűvösen durva Coen-féle thriller, amely a fináléban nagy művészetnek tetteti magát, és a néző ezt befalja. Coenék néhány komikus kaland után visszatértek oda, ahol a legjobban szeretem őket. Tizenévesen Michael Myers kísértett rémálmaimban, ma Javier Bardem gyilkosa. És még Tommy Lee Jones seriff sem menthet meg tőle. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol I don't give a damn about journalistic glorification, this film is strong in the details, but unremarkable as a whole. Let's shed a tear at the memory of the brilliant Fargo, the Coens have been getting a bit stale in the last four years. I missed a twist (semi-pathologically spoken moralities don't make a film witty), I missed the Coens' greatest weapon, which has always been a strong story, I missed their typical sense of absurdity and exaggeration, I missed quite a lot here. Bardem's assassin, the character that carries the whole, is neither substantial nor interesting enough that I would already, as overseas publicists are doing with gusto, place this essentially very simple film alongside famous classics. I expect something more from an "unforgettable" film than a banal chase and a one-man-show of one violent mind. Sorry, guys. I attribute the mostly ecstatic enthusiasm for this piece to the well-deserved reputation the talented brothers have earned over their career. ()

Hirdetés

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol I don't mind anything about this film, not even the fact that the Coens’ gave more space to Cormac McCarthy's style than to their own. Their contribution to the excellent template is, above all, precise technical packaging and the traditionally great choice of types. I will never forget Bardem's evil eyes, Brolin's mustache and appearance evoke the tough guys of the 1970s, and Tommy Lee Jones is just as scared and old-fashioned as Sheriff Bell is supposed to be. The broken structure of the story, the missing threads of motivation and the denial of violence as cool props - No Country for Old Men is not a matter of great exaggeration, but rather of chilling black humor. It is a portrait of a world that used to have its protectors of good and its firm laws, but now there is nothing left. Perhaps just the coin from 1958. Call it! The Oscar did not miss the mark this year. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol The ecstatic cries of American critics, confirmed by the Oscar award, about extreme violence are rather pious pleas of all those who have read McCarthy’s novel and have seen something made by the Coen brothers before. The film is a perfect confirmation that the writers are slowly but surely becoming as arid as the desert on the Texas-Mexico border. This stuff was made for them, but a slave adaptation doesn't make a good movie, and if they didn't have those amazing actors (after American Gangster, Josh Brolin wins again), their adaptation would have absolutely lost its meaning. 70% (rounded down due to expectations). ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol No Country for Old Men is not for everyone, in fact, I’d say it’s only for a very narrow section of the public. I’m sure the Coens are very satisfied with it, you can’t deny the film has a distinctive style, but what good is that when I almost fell asleep? The plot moves forward very slowly, and in some places it feels that it doesn’t move at all. The shots of the desert landscape (room, car…) are beautiful, but they could have been shorter and less static. I must praise Javier Barden’s amazing performance, without it the experience would have been barely half as good. ()

Galéria (34)

Kapcsolódó hírek

Meghalt Cormac McCarthy, elismert író

Meghalt Cormac McCarthy, elismert író

2023.06.13

89 éves korában elhunyt Cormac McCarthy elismert író, forgatókönyvíró és Pulitzer-díjas regényíró. A szomorú hírt fia, John McCarthy erősítette meg. A híres író nevéhez olyan alapművek fűződnek, mint… (több)

McCarty ikonikus westernjének megfilmesítése

McCarty ikonikus westernjének megfilmesítése

2023.04.30

Cormac McCarthy elismert író 1985-ös kultikus westernregénye, Blood Meridian vagyis Véres délkörök, avagy vörös alkony a nyugati égen most megfilmesítve lesz, a tizenkét könyve közül negyedikként. A… (több)