Tartalmak(1)

Michael Jenningsre vadásznak, de nem tudja, miért. A világhíres zsenit csúcstechnológiával foglalkozó nagyvállalatok szerződtetik különleges, szupertitkos munkákra, majd a feledat elvégzése után az agyából kitörlik az emlékeit, nehogy elárulhassa a cégek titkait. Munkáját jól megfizetik, a legutóbbi, három éves küldetése után nyolc számjegyű összegre számít, de a munka végeztével a fizetési csekk helyett egy borítékot kap tele különféle tárgyakkal és azt mondják neki: beleegyezett abba, hogy lemond a pénzéről. Mivel emlékeit a szerződése értelmében kitörölték, Jennings nem tud védekezni, míg rá nem jön, hogy a borítékban talált tárgyak a kulcsok a múltjához. Így most Rachel segítségével, aki a munkatársa és szerelme volt az elmúlt három évben, Jennings az idővel versenyt futva próbálja összerakni múltja darabjait mielőtt korábbi munkaadói meg nem öletik. (UIP-Duna Film)

(több)

Recenziók (5)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar A felejtés bére film azzal árt magának, hogy komolynak tetteti magát. Vagy talán elnéztem azt a szofisztikált szándékot, hogy Philip K. Dick szerint forgassák le az első vígjátékot? Mindenesetre John Woo-t ezúttal egy olyan világba küldték, ahol nincs hely a fehér galamboknak. Ez pedig az ő, és a Dick tehetségének elpazarlása. Legalább Uma Thurman jól néz ki, John Powell pedig egy újabb szuper menő filmzenét szolgáltat. Nélkülük ez teljes faux pas lenne. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol You can see that when you have an interesting source material (thanks again to Philip K. Dick) and a script that doesn't mess it up, you can do wonders. In other words, Paycheck bears none of the hallmarks of Woo's previous opuses, and the pace certainly doesn't suffer for it. Affleck gives a surprisingly solid performance, in contrast, Uma Thurman is very bland here, she's not suited for this type of role, but that's hard, after her strong woman in Kill Bill I'll look at her with different eyes every time. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A huge advantage of Paycheck is that John Woo knows how to make action films. Its huge disadvantage is that it is not purely an action film, but rather a patchwork attempt to create a "smart" sci-fi drama with a play on "what will happen in the future". Therefore, if i subtract from well-executed action scene, a couple of nice bonfires and imaginative choreographies from John Woo's imaginary receipt, I am left with a screenplay full of holes. When something on the screen is meant to explode, to dart across, or to shine like a New Year's rocket, Paycheck is a lot of fun. Unfortunately, there is also dialogue in the film, and a story unfolds that is neither complex, nor surprising, nor thought through. In addition, most of it is dragged to the finale by the indistinct, handsome Affleck, whose engineer Jennings can only dream of the charisma and energy of someone like John Anderton. The story is unconvincing and it feels downright starchy in the escalated scenes... I basically forgot that Paycheck wanted to work with a thriller theme, because things fall apart quickly, leaving us with pretty decent action film by Woo. There is also a white dove. Only dove lightness is missing. 50% ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol I wish John Woo would catch a bit more of that uncompromising wind from the East and stop pigeonholing both in terms of genre and form. Paycheck is a polished action film where nothing goes outside the usual tracks. Formally competent, of course, but that's not quite enough. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol Philip Kindred is spinning in his grave again and unfortunately it's my beloved Joh Woo's fault. Two scenes stuck in my mind from the film - the skillfully filmed motorcycle and car chase, which is really action-packed and "Woo-ish", although not very original and not very imaginative (the driving through containers and pipes was a pleasure, though) and the final showdown in the "greenhouse". Otherwise, it was boring, boring, grey, grey... Next with Nicolas Cage was better, though not by much. ()