Tartalmak(1)

Hosszú évekkel ezelőtt Amerikát rejtélyes katasztrófa sújtotta. Megszűnt az energiaellátás, majd éhínség tört ki, azután a túlélők egymásnak estek. Ebben az apokaliptikus világban az erőszak az úr, bandák vették át a hatalmat. Egy apa a fiával együtt útra kel az óceán felé, miközben megpróbálják túlélni mindezt. Minden vagyonuk elfér egy rozoga bevásárlókosárban. Útjuk során nap mint nap meg kell küzdeniük a betevő falatért, fel kell venniük a harcot a természet erőivel. Egyetlen támaszuk az összetartozás érzése: az emlékek és a szeretet. (Budapest Film)

(több)

Recenziók (9)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Szomorúan szép film. Lassan és érzékenyen elmesélt történet két védtelen szereplő vándorlásáról egy embertelen világban. Egy olyan világban, ahol nem akartam őket egyedül hagyni, és meg akartam őket védeni. Nagyszerű Mortensen, fenomenális Duvall, egy pokolian hátborzongató jelenet és egy szép, mindenütt jelenlévő zongoramotívum. A Viharsziget után ez a második film, ami nálam idén bekerült a top 10-be. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A sensitive and adequate adaptation of Cormac McCarthy's short story, as much as it can be. The truth is that what in the original referred somewhat to the elusive heights of "divinity", "sympathy" and "humanity" logically clings to mud and dust in the film. In my opinion, it could not have been shot any better or in a more raw way. However, it could have been tighter. ()

Hirdetés

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol The most catastrophic commercial for Coca-Cola. McCarthy’s The Road stands on atmosphere, and so it was extremely important that no one scene should stick out, like in the book, so that a month later you have no memory of anything specific that happened, only of the atmosphere of cruel despair, ruin; a world where trusting your nearest and dearest is a synonym for criminal naivety. A memory of the atmosphere that gets under your skin, an atmosphere that will stay with you long after you leave the movie theatre. All it takes is somebody coughing on the bus, the sight of a discarded beer can and there you are again - up to your ears in depression. I don’t want to pretend that this is flawless. It isn’t. I could find quite a lot of things to criticize here, but everything fades in the shade of THAT atmosphere and the very end, where you find out straight away who has what perspective of the world (you know: is the glass half-full or half empty?). That dulls the edges of any of its negative aspects. Mainly that it’s fragmentary and everything else that the book suffers from. Yes, you heard me right, although I really like The Road, I don’t rate it among McCarthy’s top works. It isn’t even his most atmospheric works. P.S.: But this is one of those pointless adaptations. It’s an illustration, one to one scale, nothing more. I really had expected the director to cut deeper and defy the “canon" of the book, while still remaining faithful to it. Here, everything is down to the book, and nothing comes “out of Hillcoat". That’s why I give it four. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol Hillcoat certainly didn't do badly here and in fact, I can't imagine if McCarthy’s book could have been adapted more faithfully. However, like the Coen brothers, the film is brought down by the poor rewrite that simplified some passages for the film medium, and cut others, and yet added nothing of its own. I appreciate the austere work with images, which doesn't push the viewer into the popular post-apocalyptic depression, but rather strums on grimly sad strings, like the musician Nick Cave. Regardless, I’m glad Hillcoat had the balls to film it the way he did. On the other hand, the aftertaste of uselessness cannot be repelled, at least in my case. Seven thumbs up out of ten. I think I'll go to the movies. I’m afraid of Blood Meridian. ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol For most of the runtime I had decided on a 100% rating, but the last few minutes belong to a completely different film. When it comes to the portrayal of a post-apocalyptic future, The Road leaves all the modern competition way behind. Only the old British film Threads can be compared in terms of the intensity of the despair and depression. The Road is a strong argument for those who claim that I Am Legend and Carriers are not particularly good films. 9/10 ()

Galéria (92)

Kapcsolódó hírek

Meghalt Cormac McCarthy, elismert író

Meghalt Cormac McCarthy, elismert író

2023.06.13

89 éves korában elhunyt Cormac McCarthy elismert író, forgatókönyvíró és Pulitzer-díjas regényíró. A szomorú hírt fia, John McCarthy erősítette meg. A híres író nevéhez olyan alapművek fűződnek, mint… (több)