Legnézettebb műfajok / típusok / származások

  • Dráma
  • Akció
  • Vígjáték
  • Horror
  • Krimi

Recenziók (2 740)

plakát

Fallen Fruit (2024) 

magyar A film első fele a főhőst fiatalkori tapogatózásában mutatja be - friss szakítás után, nincs kedve dolgozni, fogalma sincs a jövőről. És ugyanúgy tapogatózva, sablonos párbeszédekkel, diákfilmes paraméterekkel és egy WTF narratív melléfogással kissé unalmas (két vadidegen srác egy pillanatra megpillantja egymást egy arra járó autó ablakán keresztül, majd pár órával később esemeseznek). De a közeledő hurrikánnal a mindennapjainak profilozásába szülei is belépnek, a korábbi karakterek értelmesebb kontúrokat adnak magányának okaihoz, és a Fallen Fruit film egy Miamiban élő fiatalember őszinte portréjává válik, amely találóan fejezi ki ennek az egzotikus városnak az első wao hatását, de színlelt otthonossággal. [Miami FF]

plakát

Los Frikis (2024) 

magyar Inkább egy rövidebb élet szabad környezetben, mint egy hosszú tengődés a kommunista diktatúrában. Erőteljes igaz történet a 90-es évekbeli kubai fiatalokról, akik a szabadságot választották. A film az elszigetelt, természetes szanatóriumban indul el igazán, ahol a szereplőinek életét az önként beadott HIV-injekciók rövidítik meg. Mert ott saját elképzelésük szerint élhetnek. De bevezetés a városban sokkal érdekesebb - nyersebb, drámaibb, nyugtalansággal és lázadó energiával teli. A szanatóriumban a szereplők konstellációja kliséket és laza giccset is tartalmaz. De a befejezés jól működik. Ez a csapat megérdemelte, hogy történetükről film készüljön. Phil Lord és Christopher Miller, kasszasikerek alkotóinak célja, hogy bevéssék nevüket a független filmművészetbe. [Miami FF]

plakát

Országúti diszkó (2024) 

magyar Floridai napsütéses, nagyon szórakoztató tesztoszteronos hülyeség, meglepő szereposztással és Jake Gyllenhaal ismét remek alakításával. Doug Liman segít Joel Silvernek a 80-as évekbeli klasszikusát klippes, dinamikus köntösben frissíteni, fizikailag intenzív verekedésekkel, de mindig egy kicsit igénytelen, otthoni VOD-szórakozás hangulatával. Az új Országúti diszkó egyetlen lélektanilag funkcionális jelenetet tartalmaz (a főszereplő traumáját felidéző dialógus a bárban), és közelebb áll az energikus punk-vígjátékhoz, mint drámához. Legszórakoztatóbb karaktere a Gyllenhaal főellensége, Conor McGregor verekedőgép, aki a találóan túlzott macsó agyatlan szuverenitást fejetlen dühhel vegyíti. Ez az erős filmes debütálás után biztos a meghívása a Halálos iramban című filmszériába.

plakát

Polgárháború (2024) 

magyar Nyilvánvaló volt, hogy Garland ebből nem fog kasszasikert csinálni. Az viszont nem volt nyilvánvaló, hogy a valóság és az emberi érzékelésen túli dimenziók közötti mesteri egyensúlyozásával mit ad majd egy olyan filmhez, amelynek alapja elvileg csak a nyers realizmus. A Polgárháború című filmben nagy tankos és helikopteres jelenetek is vannak, de Alfonso Cuarón elképesztő operatőri koncepciója nélkül, amit Az ember gyermeke című filmben kaptunk, és amire itt is szükség volt. A Polgárháború alapvetően csak egy bensőséges "road movie" szétvert Amerikán keresztül, három tapasztalt és egy fiatal újságírónővel, akinek ártatlansága ellentétben áll a nagymenőségükkel és a szakmai távolságtartásukkal. Kérdésünkre, hogy miért vállal ilyen munkát egy ilyen fiatal lány, rögtön választ is kapunk: "Il've never been so scared in my entire life, And l've never felt more alive.” ___ A Polgárháború kerüli az érzelgősséget, és amerikai oldies popzenével könnyíti meg a történet sötét tónusát, de hiányzik belőle Garland művészi optikája, amiért szeretjük. A kifejezetten félelmetes jelenetekből, amelyekből a filmnek teljes egészében állnia kellett volna, csak egy van. Tükrözi az amerikai redneck népesség egydimenziós gondolkodásmódját, és Jesse Plemons remekel benne. A rendező a nyersességet nem sötét instrumentális zenével, hanem a lőfegyverek intenzív hangjával fokozza. És bár a film magával ragad és karakterekkel felkelti az érdeklődést, hiányoznak belőle a kifinomultabb és váratlan konfliktusok, illetve a Donald Trumpra való figyelmeztetésen túlmutató gondolatmenet. A finálé pedig szó szerint elmosolyogtató.

plakát

Resident Orca (2024) 

magyar A dokumentumfilm azzal a ténnyel sokkol, hogy az amerikai hatóságok milyen körülmények között engedik meg manapság bárkinek is, hogy állatot tartson fogságban, ráadásul évtizedek óta a nyilvánosan ismert kardszárnyú delfint a miami SeaQuariumban. Mintha nem léteznének törvények az állatkínzás ellen, vagy senki nem ellenőrizne azokat. A film az őslakos amerikai indiánok egy csoportját követi nyomon, akik a kiszabadításán fáradoznak. Elmagyarázzák a kardszárnyú delfinhez fűződő spirituális kapcsolatot, és annak fontosságát, hogy visszakerüljön otthoni vizekbe, ahol 50 év után is találkozhat az anyjával. Ne számítson itt érzelmekre és történtre, mint a Tanítóm, a polip című filmnél, a Resident Orca egy tiszta "tévés" dokumentumfilm, a témával foglalkozó emberekkel készített interjúkkal. Erőssége abban a kérdésben rejlik, hogy vajon sikerül-e a delfint kiszabadítani, és a történet váratlan kimenetelében. [Miami FF]

plakát

Skywalkers: A Love Story (2024) 

magyar Szenzációs. Az Oscar-díjas Free Solo – Mászókötél nélkül című film általi ihlet nyilvánvaló. De az a világ legjobb hegymászójáról szólt, és a világ legjobb outdoor rendezője filmezte. A Skywalkers film egy lelkes projekt két fiatal kalandorról, rengeteg mobiltelefonos és drónos szelfi videóval – ideértve a legtöbb adrenalint tartalmazókat is. A nagyvásznon látni azt jelenti, hogy velük együtt éled át. Hatalmas adrenalinadag! De ami a filmet olyan szenzációvá teszi, az a halálos hobbijuk összefonódása, amelyben megtalálják az életük értelmét, a köztük kialakuló szerelmi viszonnyal, amely abszolút bizalom és kölcsönös támogatás révén segít nekik a lehetetlent elérni. És instagram történetük elhelyezése a világjárvány kezdete és az ukrajnai orosz invázió (amivel ők sem értenek egyet) közötti időszakba. Nagyszerű, erőteljesen love letter. [Miami FF]

plakát

Thelma (2024) 

magyar Stop! Or My Grandma Will Shoot! Aranyos "akció" vígjáték szívvel és egy kiváló June Squibb-el. Csodálatra méltó alakítás a 94 éves színésznőtől, rengeteg humoros gesztussal, de érzékeny drámai pillanatokkal is. Családtagjai és gonosztevő karakterek sablonos, de funkcionálisan megírt összjátéka, meglepően kiválasztott főszereplővel. Személy szerint az idősekről szóló vígjátékok közül én inkább a szarkasztikusabb, kulturálisan személyesebb európaiakat kedvelem, mint például az Ember, akit Ovénak hívnak című film. [Miami FF]

plakát

The Oscars (2024) (műsor) 

magyar Hosszú idő óta a legjobb Oscar-díj gála, ráadásul egy kivételesen erős filmes évben. Humoros meglepetések, mint a meztelen John Cena, Guillermo hatalmas tequila palackkal, vagy Arnie és Danny DeVito ikrek. Ismét Jimmy Kimmel tökéletesen laza moderálása, megérdemelten elosztogatott szobrocskák. Minden eredménnyel elégedett voltam, különösen a legjobb külföldi filmnek és a legjobb hangnak járó díjjal az Érdekvédelmi terület című film számára. A 20 Days in Mariupol című dokumentumfilm rendezőjének fantasztikus fellépése! És éneklő Ryan Gosling, aki „stealed the show”.

plakát

65 (2023) 

magyar Kár, hogy sok jelenetben sok az ostobaság, mert a természeti díszletek hangulatosak, a szörnyek pedig lenyűgözőek. Az ötlet, hogy a cselekmény a civilizációnk előtti Földön, a "dinoszauruszok" korában játszódik, önmagában is szuper. A B-kategóriás sci-filmekhez némi józan ész is kell, annál inkább, minél kisebb a költségvetésük. Itt, egy Sam Raimi által irányított, szolid produkcióban, ráadásul sztárszínész főszereplésével, az okosság hiánya még nagyobb mínuszként érzékelhető.

plakát

Acide (2023) 

magyar A légszennyezés okozta savas eső témája önmagában is túl sok egy magát komolynak tettető katasztrófa drámához. A forgatókönyv semmi érdekességgel nem rukkol elő, csak klisékkel dolgozik, ráadásul minél közelebb kerül a fináléhoz, annál kirívóbb hülyeséggel teszi ezt. Ami szinte akaratlanul is paródiává válik. Csak egyetlen jelenete, amelyben valahol a film közepén egy fontos szereplő váratlanul meghal, érzelmes és hatásos. Egy átlagon aluli, felesleges francia zsánerfilm.