Anna és a király

  • Egyesült Államok Anna and the King
Előzetes

Streaming (1)

Tartalmak(1)

Sziám, 1862: a világtól elzárt egzotikus királyság uralkodója reformokról álmodik. Mangkut (Chow Yun-Fat). Hogy trónörökösei európai nevelésben részesüljenek, palotájába hív egy nemrég megözvegyült angol tanárnõt, Anna Leonowens-t (Jodie Foster). A tanárnõ megérkezik, és minden másképp alakul, mint ahogy a király tervezte. Érkezésével egy parancsoláshoz szokott, makacs férfi és egy elveihez, valamint saját világához szigorúan ragaszkodó nõ összecsapása veszi kezdetét. A thai királyság gyönyörû tájain és lenyûgözõ pompájú palotáiban lassacskán mindketten megváltoznak: sokat tanulnak egymástól, és a király, akinek alattvalói eddig az arcát sem láthatták, váratlanul egészen közel érzi magához ezt az egyszerû angol nõt. Olyan közel, hogy kis híján megfeledkezik a lázadókról, akik országa határán várják a megfelelõ alkalmat, hogy lecsapjanak... (InterCom)

(több)

Recenziók (2)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Szép, törékeny film, de túl hosszú ahhoz a kevés érzelmi töltethez képest, amit nyújt. Csodás díszletek és a központi páros körüli légkör itt győzedelmeskedik a gyengébb sztori motorja felett. Chow Yun-Fat karizmatikus király, Jodie Foster pedig nagyszerű, mint mindig. Bár én szívesebben láttam volna Cate Blanchettet Anna szerepében. ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol It is a slightly over-sensitive film that tries to capture the clash of two cultures, the British that rules the world and the Siamese, which is of course completely different in philosophy of life, habits and customs. Nothing against it, the effort is worth it, and back in the day Anna and the King was quite popular with middle-of-the-road audiences because it's actually a light, pleasant film for a Sunday afternoon. However, upon closer analysis, we come to the conclusion that the clash of opinions between two different cultures and visions of the world is presented in a very half-hearted and lightweight way, and even The Last Samurai, which has a completely different concept and dynamics, has this aspect portrayed much more faithfully. And when you realize after 150 minutes that the most interesting moment of the film is a bridge being blown up, something is probably not quite right. Jodie Foster's fake tears need no comment. And Chow Yun Fat? You just wait for him to get pissed off and pull out the two 9 mm he must be secretly carrying behind his waist. ()