Kapj el, ha tudsz!

Előzetes 1
Dráma / Krimi / Életrajz
Egyesült Államok / Kanada, 2002, 141 perc

Rendező:

Steven Spielberg

Adaptáció:

Frank W. Abagnale Jr. (könyv), Stan Redding (könyv)

Forgatókönyvíró:

Jeff Nathanson

Operatőr:

Janusz Kaminski

Zeneszerző:

John Williams

Szereplők:

Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Christopher Walken, Martin Sheen, Nathalie Baye, Amy Adams, James Brolin, Brian Howe, Frank John Hughes, Steve Eastin (több)
(további alkotók)

Tartalmak(1)

Frank W. Abagnale dolgozott orvosként, ügyvédként és egy nagy légitársaság másodpilótájaként - és mindezt a huszonegyedik születésnapja előtt. A szélhámosság nagymestere emellett briliáns csekkhamisító is volt, szakértelme több millió dollárt hozott neki a konyhára. Carl Hanratty FBI ügynök legfontosabb küldetésének tartotta, hogy elkapja Franket és a törvény színe elé vigye, de Frank mindig egy lépéssel előtte járt és a hajsza folytatására kényszerítette. (UIP-Duna Film)

(több)

Recenziók (4)

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol A three man show of the director, the composer and the actor. Spielberg didn't mess up his return to the comedy genre (though - is it even a comedy?) this time, and John Williams, who has been showing deep stagnation lately, scored big. And lastly, does anyone else still doubt that Leo DiCaprio is a great actor? ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol Ryze oddechová, ale navýsost příjemná a scénáristicky i režijně pečlivě ošetřená retrokomedie o polepšení jednoho vykutáleného podvodníčka. Po celou dobu si udržuje tempo a prakticky nemá slabé místo. Svěží dílko založené na dobře vypointovaných komických situacích a charisma hereckého trojlístku DiCapria, Hankse a Walkena. Frankovi jsem jeho kouzlo osobnosti upřímně záviděl...Americký mladší bratříček našeho snímku Vrchní prchni. Jedna z těch vzácných komedií, které dokáží oslovit většinu diváků, aniž by se nutně podbízely lacinými vtípky. Celkový dojem 90 %. ()

Othello 

az összes felhasználói recenzió

angol You can see that once Spielberg sheds the weight of the heavy subject matter he usually has to comment on with sufficient deference, his seat loosens considerably and he finally starts to fully devote himself to the parameters through which he more or less made his name, namely choreography, set design, and the rhythm of the plot. You can feel the release and inner calm in every scene of this film, with Kaminski's years of experience with Spielberg naturally inscribed into it, so that any shot that passes here sort of casually wouldn't be something most filmmakers couldn’t put together in a lifetime or would build a film around. ()