Tartalmak(1)

Van Helsing ádáz elszántsággal küzd a Gonosz és az általa létrehozott teremtmények ellen. A szörnyvadász a vatikáni székhelyű titkos szervezet szolgálatában áll. Legújabb megbízatása a sötét legendák földjére, Erdélybe szólítja, hogy leszámoljon a sötétség urával, Drakula gróffal. Feladata égetően sürgős, mert a régi cigány család utolsó sarját, Anna hercegnőt kell segítenie. A lány ősei fogadalmat tettek a gróf elpusztítására, és ha ő is odavész, mindannyian elkárhoznak. Anna és Van Helsing együtt száll harcba Drakula és félelmetes segítői, Frankenstein szörnyetege és a Farkasember ellen. (UIP-Duna Film)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (6)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Szeretem a kép kompozícióját, a filmes képzőművészetet, Kate Beckinsale-t és a digitális effektusokat, amennyiben azokat okosan használják (Jurassic Park). A klasszikus horrorfilmekről nem is beszélve. De Van Helsing filmet nem tudom szeretni. Ehhez elvárom, hogy a filmnek legyen varázsa, egy kis valóságérzete. A Van Helsing film 150 millió dollárba került, és ugyanolyan érzelmeket és érdeklődést váltott ki belőlem a szereplők iránt, mint az alig egyperces előzetese. Érzelmi üresség, és abszolúte nem érdekelt, hogy mi történik a vásznon. A digitális effektusok egy hajszálnyit sem fejlődtek, ugyanolyan kiegyensúlyozatlanok, és olyan sok van belőlük, hogy már nem hiszünk abban a világban, amit tálalnak elénk. Richard Roxburgh pedig az év legnagyobb szereposztási baklövése. Két csillag csak a lenyűgöző prológusért, a szép díszletekért és a tehenes viccért. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Nonstop shredder, exaggerated affect and absolutely unmastered narrative tone in combination with excellent action, unbeatable fighter Jackman and sufficient exaggeration. I try to avoid phrases like "popcorn entertainment" if possible, but Van Helsing is precisely the epitome of action-adventure certainty. ()

Hirdetés

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol I dare say that there is no significant difference between the favorably received Mummy and the criticized Van Helsing. It is equally fast, skillful, and superficial without an internal story logic. The difference, expressed in my case by one star, lies in the level of self-awareness, where The Mummy follows in the footsteps of Indiana Jones with its style, while Van Helsing does not want to entertain, but rather to impress to its own detriment. As it takes itself too seriously, all the shortcomings of Sommers' directing style are more easily revealed. Overall impression 40%. ()

lamps 

az összes felhasználói recenzió

angol Little kids will love Van Helsing, it's cute, colourful, fast-paced, likeable, and can draw on the rich "monster-movie" mythology that they love so much, with apparently every single drop being squeezed out of it. Teens will respect Van Helsing because it stars the cool Wolverine guy, Kate Beckinsale struts around the set in tight pants, and because the plot leaves no room for any pesky emotions and merely furiously presents Sommers' most B-movie homage to a popular and nearly extinct film genre. On the other hand, adults who have seen a few fantasy flicks in their lifetime will hate and laugh at Van Helsing because it's visually overstuffed, emotionally barren, blandly acted, and has a script that was either concocted by someone on drugs or someone who needed to make a quick buck for drugs. I’m giving it three stars only because I was a little boy, or a teenager, when I watched it on VHS, and a thick whiff of nostalgia comes over me every time Hugh Jackman raises his crossbow, or when the camera hungrily takes in Kate Beckinsale's backside, or when Richard Roxburgh, playing Dracula, tries to resurrect his ugly offspring, distant relatives of the little zombie from Jackson's Braindead. Alan Silvestri deserves the biggest praise, the other stars should forget about this overpriced trip to Transylwood. 55% ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Stephen, Kate and Hugh made a cake that is not very palatable. It looks like a burger from McDonald’s and it tastes like that too: it’s not very juicy and too crowded with toppings. If I were to take it as laid-back popcorn entertainment, there would have to be a clearer sign that the film doesn't take itself too seriously. If I were to be afraid, Sommers would have to be able to create an atmosphere of tension. Instead, I was bored, waiting to see what kind of rubbish the director would unload on me again, and the few scares didn't save it. And when it comes to the action, well, I have nothing against a crossbow shooting arrows like a machine gun, but in a film that is supposed to be a sort of homage to old horror movies (in the words of the director), it feels like a punch in the face. And for me to have fun, there would have to be at least some funny moments. Sommers evokes lightness with exaggerated action scenes that lack wit and logic (but whatever). And Dracula? I don't understand why the Lord of Darkness has to look like the frontman of some faded pop rock band like Bon Jovi. Murnau's Nosferatu, lay your hand of vengeance on that barbaric Sommers and taste his arteries. He’s calling for it! ()

Galéria (139)