Tartalmak(1)

1942. Az Egyesült Államok éppen a II. Világháború küszöbén áll, amikor a magyar származású filmrendező, Kertész Mihály (Michael Curtiz) Casablanca című romantikus filmjét forgatja. A háborús propagandát támogatandó az állami vezetés hivatalnokokat rendel a készülő filmek felügyeletére, akik Michael Curtiz-t számos akadály elé állítják. A magyar rendező a politikai beavatkozások ellenére is sikerre akarja vinni filmjét, de a forgatás során magánéleti kihívásokkal is szembetalálja magát. Magyarországon maradt nővére fenyegetettségének híre és váratlanul felbukkanó lányával való viszontagságos kapcsolata nem várt fordulatokat hoz a Casablanca számára... A különleges képi világú életrajzi dráma a 42. Montréali Nemzetközi Filmfesztiválon fődíjat nyert. (MTVA)

(több)

Recenziók (1)

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol My Hungarians understand me. It makes sense that they adapted the journey behind the making of one of Hollywood's symbols in Michael Curtiz's own homeland, and it's nice that they didn't turn the directorial matador into a likable pushover at all costs. Apparently, this giant was a choleric and a brute who lost his touch with people. I really like the confirmation of all the theories, that the choice of the now legendary ending of Casablanca was quite a lottery. Unfortunately, I don't agree with the exploration of the close female characters, who never quite settle into the storyline, as well as the artistic "anonymization" of the famous acting duo. Thanks to occasional colorful surprises or a tense atmosphere of creating something great, I believed until the end that I would receive a warmer reward as a fan of the mythologized film, but in that regard Curtiz remained (symbolically) completely indifferent. ()