Fájdalom és dicsőség

  • Spanyolország Dolor y gloria (több)
Előzetes 2

Tartalmak(1)

Salvador Mallo filmrendező élete alkonyán visszatekint a maga mögött hagyott évekre. Gyermekkora a hatvanas években, családja kivándorlása egy jobb élet reményében és a letelepedés egy spanyol faluban, az első vágyakozások és az első már felnőttkori szerelem a pezsgő Madridban a nyolcvanas években, a szakítás fájdalma, miközben továbbra is szétfeszítik a heves érzelmek, ahogy az írást kezdi el alkalmazni terápiaként, hogy felejtsen, ahogy felfedezi a mozi varázsát, és az üresség, az a végtelen üresség, amely meggátolja, hogy továbbra is filmeket készítsen. (Cinetel)

(több)

Videók (14)

Előzetes 2

Recenziók (5)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Számomra túlságosan is tipikus Almodóvar, inkább rajongói számára. Banderas fizikailag szenvedő karaktere, a nyugdíjas rendező visszaemlékezik az édesanyjával, Penélopéval töltött gyermekkorára (a film legszebb, legpoétikusabb része), és találkozik a későbbi életében fontos emberekkel. Almodóvar módra szépen kiszínezve, érzésfoszlányokban önéletrajzi ihletésű, Antonio számára újabb érdekes szerep, és mégis hidegen hagyott. Ellenére annak a gondolatnak, hogy a legjobb dolgok az életben a filmek. [Cannes] ()

Ivi06 

az összes felhasználói recenzió

angol Salvator Mallo, a film director who still remains creative but whose failing health and therefore his psyche have not allowed him to sit in the director's chair again, returns to his childhood memories and to his late mother. Even though he is in a lot of physical pain and has said goodbye to many people in his life, he suffers more from this loss than he is willing to admit. Whether in his memories, in his work, or in real life, Salvator returns to the people who meant something to him. It is precisely these scenes that are the most intimate and the most moving, and give the film an unusual subtlety. Also worth highlighting are the sets, the play with colours and the way Almodóvar incorporates them into every shot. From the water drawing effect in the opening credits, to the colourful and mottled clothing, to the various mosaics (a blue pool mosaic similar to a kitchen stove). Overall, it is a visual and emotional treat for the soul with a rather surprising ending. ()

Hirdetés

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol Lately, I’ve got a feeling that when I watch a new film by Pedro Almodóvar, I’ve already seen it before. I wonder if it’s a sign of creative recycling. Antonio Banderas is not bad here, but the whole film is rather average, not really about art but about Pedro’s extravaganza and his need to express himself by filmmaking once in a while so that he can let us alone for some time after that. And because he’s a national artist, Penélope and Antonio are still willing to help him out with that. ()

angel74 

az összes felhasználói recenzió

angol Good old Pedro Almodóvar tells a melancholic tale that could be based largely on his personal memories and experiences. That's how believable I find Pain and Glory. The casting of Antonio Banderas in the lead role was also very useful. It is a calmly flowing film with strong emotional moments that will be appreciated especially by those who have experienced something in life. Slowly but surely I am becoming one of them. (85%) ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol The beautiful thing about Almodóvar is that he makes his films as a loose auteur series. And if he's working with Antonio Banderas and Penélope Cruz again, it's like reuniting with old friends. Thus, the basic comfort feeling is guaranteed. Everything else is secondary and yet again great, autobiographical, full of nostalgia, memories, film sets... There is no shortage of unexpected love. I'm satisfied. ()

Galéria (45)