Tartalmak(1)

After a whirlwind romance while on vacation in Mexico, young and beautiful heiress Celia (Bennett) decides to marry Mark Lamphere (Redgrave), the publisher of an architectural journal. Once the honeymoon is over, however, Celia begins to suspect that her new husband is deeply disturbed and may have murdered his first wife. Filled with stunning visuals and amazing camera moves. Lang creates an engrossing film. The most successful aspect of the production is the cinematography, which creates a shadowy world of false appearances, hidden meanings, and elusive truths. The musical score by Miklos Rozsa also is fascinating. In the screening room Lang suggested that Rozsa compose the music in reverse and then when the reversed score was recorded it could be played back the other way, making the music sound normal but retaining an intangible, odd quality. The trick worked and Rozsas score adds an eerie and disturbing facet to the overall effect. (forgalmazó hivatalos szövege)

(több)

Recenziók (2)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Fritz Lang-nak tényleg ilyen olcsón kellett lenyúlnia Hitchcock-ot? Ez nem tisztelgés, sem hódolat a Manderley-ház asszonya című filmnek, minden szempontból egy gyenge másolata. Gótikus környezet nélkül, amelynek meg kellett volna adnia a szükséges titokzatos hangulatot, a férfi főszereplőből hiányzik a szükséges karizma, a fia potenciálisan legérdekesebb karaktere bűnösen alulfejlett, és a banális záró leleplezés csak csalódást okoz. [Noir Film Fest] ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol I must admit a little disappointedly that I expected more from Fritz Lang. Music-wise, the film is too imposing and too explicit, showing that this is something terrifying. Story-wise, it's incredibly suspenseful, but the ending definitely doesn't really help it and doesn't do it any justice. I could imagine more effective psychological scenes. ()

Hirdetés

Galéria (25)