Éjszakai ragadozók

  • Egyesült Államok Nocturnal Animals (több)
Előzetes 2

Tartalmak(1)

Susan Morrow, Los Angeles-i műkereskedő hihetetlen jómódban él férjével, Hutton Morrowval, ám mégsem érzi teljesnek az életét. Az egyik hétvégén Hutton elutazik az egyik szokásos és túlzottan gyakorta esedékes üzleti útjára, Susan pedig egy csomagot talál a postaládájában. A csomagban egy regényt van, melyet a volt férje, Edward Sheffield írt, akivel már évek óta nem beszélt. A küldeményhez Edward egy levélkét is mellékelt, melyben arra bíztatja Susant, hogy olvassa el az írást, aztán keresse meg, amíg ő a városban tartózkodik. Este, egyedül az ágyban Susan olvasni kezd. A könyvet neki ajánlották....de a tartalma erőszakos és pusztító erejű. Susant olvasás közben mélyen megindítja Edward írása, és akarva-akaratlanul is felidézi a szerzővel közös szerelmi történetük legintimebb pillanatait. Megpróbál magába tekinteni, életének és karrierjének csillogó felszíne alá, és egyre inkább egyfajta bosszúként értelmezi a könyvet, melynek története arra kényszeríti, hogy átértékelje a döntéseit. Újraéled a szerelem, melyet elveszettnek hitt, és ahogy a történet halad, olyan felismerésre készteti, amely újraértelmezi a regény hősét és saját magát is. (UIP-Duna Film)

(több)

Videók (13)

Előzetes 2

Recenziók (14)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar "Szórakozzunk életünk abszurditásával. Sokkal kevésbé fáj, mint a való világban." Refn valahogy így gondolta. De nem sikerült. Erőteljes történet árulásról és bosszúról, amely elkerüli az egyszerű nézői érzelmeket, mégis magával ragadó és elsöprő. A Los Angeles-i előkelő társaság biztonságos, de hűvös környezetének tökéletesen összehangolt vonalai a poros, tehetetlenséggel teli texasi sivatag kifürkészhetetlenségével szembeállítva. A fogyasztói világ ürességének ütközése az élet legalapvetőbb értékeivel. A régen hozott rossz döntések megbánása. Megmutatja-e egyáltalán a film azt a karaktert, akiről leginkább szól, és akit annyira sajnálunk? Ez egy kényes kérdés, amely egészen az utolsó jelenetig fennmarad. Amerikai akadémiai művészet, a legnagyobb színészi örömök által felelevenítve. És Bernard Herrmann-szerű filmzene. ()

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol There’s power in simplicity. I guess that’s how I would evaluate this film after watching it. At the beginning, it offers fairly strange opening credits, through which it tries to create an atmosphere of mysticism and I was a bit worried that what I might be getting was another successor to David Lynch. However, I was quite lucky that this didn’t happen and the slow-paced life of the protagonist, who is portrayed by Amy Adams, began to unravel. But then the story jumps forward and I was watching a whole different story penned by Jake Gyllenhaal. And even though the two stories didn’t actually intertwine, there was such an interesting ending that I actually had to admit that the point couldn’t have been any better. The film looks mysterious but in the end it is a very solid drama. And by the way, Michael Shannon is really good in this one! ()

Hirdetés

Matty 

az összes felhasználói recenzió

angol If the opening assault on the eyes (especially male eyes) was supposed to capture the female protagonist’s lack of taste and judgment (because we find ourselves in her gallery), it would be possible to understand her subsequent enthusiasm for Edward’s trashy novel built on the most moronic plot twists and populated with caricatures of Southern rednecks, hysterical husbands and indomitable sheriffs. If, however, the film really required us to keep a critical (and cynical) distance from a protagonist who is so unprepared for the real world that she can’t even unwrap a package that she receives (after cutting herself, she leaves the job to an assistant), the melodramatic conclusion, which instead relies on our identification with Susan, would not make any sense. I’m not sure how seriously Ford wants us to take Nocturnal Animals. In any case, it can’t be taken too seriously. The characters are one-dimensional. Instead of impactful statements, we have trite phrases, which the characters use to reveal their emotional state to us (instead of acting it out). In Susan’s world, everyone and everything primarily has to look good, which sometimes applies and sometimes doesn’t in the world of the book Susan is reading. It is thus probably not true (or at least not all the time) that she projects into the novel what she wants to have in it as its plot materialises before our eyes. Or perhaps the fetishes of women from better society include Aaron Taylor-Johnson ostentatiously wiping his ass? I suspect the director himself did not have a clear idea of how (self-)ironic and deliberately campy he wanted the film to be, nor how much he wanted the romantic and spiritual to take precedence over material values. The result is a trio of films – a Southern thriller, a melodrama about class differences and a satire of the world of snobs who judge others based on whether they own the latest iPhone – that are all quite entertaining in places, but most of the time come across as much more serious and self-important than would be fitting, considering their hollowness. 65% ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Tom Ford is once again dealing with loss. Visually and narratively, he goes one step further than when he introduced us to A Single Man, but this time it is much more unpleasant, although certainly not unfriendly to the viewer. It's just that the Texan noir that the main character reads is so dark, depressing, and hopeless that at times I didn't even want to look at the screen. But that would be a shame because the flood of metaphors, which can drill a decent hole in the viewer's head, is enormous, and the resulting impact is tremendous. The parallels between the book and Susan are incredibly clever, and although the ending itself ruins the enjoyment for some with its antikathartic boldness, it burrowed into me almost painfully. ()

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol Beautifully shot and stylized, outstanding music and magnificently performed, bombastic and snobbish nothing. The worst thing is that the final unraveling scene (and it doesn't matter which of the two or three possible interpretations you chose) does not justify the would-be ingenious formal construction as a mindfuck. It rather fully shows that instead of three different story line layers, one main story line would be more than enough to achieve the same effect and convey the same message (for all three possible messages). However, introductory hardcore subtitles should be kept as they are the best and most subversive part of it. ()

Galéria (122)