Csábítás

Előzetes 2
Thriller / Dráma
Egyesült Államok, 2017, 93 perc (Alternatív 90 perc)

Rendező:

Sofia Coppola

Adaptáció:

Thomas Cullinan (könyv)

Forgatókönyvíró:

Sofia Coppola, Irene Kamp (eredeti forgatókönyv) (több)

Operatőr:

Philippe Le Sourd

Zeneszerző:

Laura Karpman
(további alkotók)

Tartalmak(1)

Az amerikai polgárháború idején járunk. A fogságba esett, sebesült északi katonát a konföderációsok egy bentlakásos leányiskolában tartják bezárva. A fogoly megpróbálja belopni magát az ott élő magányos nők szívébe. A nők előbb egymás, majd a katona ellen fordulnak... (UIP-Duna Film)

Videók (9)

Előzetes 2

Recenziók (9)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Másfél órás játékfilmhez képest cselekmény szempontjából gyér. A viktoriánus Kirsten Dunst jól eljátszott visszafogottsága és ártatlansága (értsd: szunnyadó szexuális vágya); és Kidman újabb nagyszerű alakítása az igazgatónő szerepében az egyetlen dolog, ami itt felkeltette a figyelmemet. Sok jelenetnél a fél moziterem (köztük én is) nevetett. Sofia elfelejtette, hogy a mai néző nem tartozik filmjének, korának főszereplői közé. Ha már a mai közönség számára remake-et kellett készíteni, akkor Guillermo del Torónak kellett volna azt megtennie. És egy nagy adag ketchuppal. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol An hour-long wait for a peak that definitely isn't worth an hour-long wait. Lots of stolen glances, genuine curiosity, and suppressed emotions do all the heavy lifting for plot development that struck me as belonging in a different, significantly less successful film. The answers to the questions that interested me the most remained hidden behind silent female characters. Sofia Coppola is definitely losing her uniqueness. ()

Hirdetés

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol OK, gorgeous pictures, almost tableau vivant, fantastic natural lighting, charismatic cast, but I have to ask: WHY? There is a nice word for that - everything in this film is "underwritten". Characters and a story that moves forward through sharp reversals in the mood of a single male character. I get that Sofia wanted to change the perspective, but she failed. Deceived / Deceived / Deceived are too empty to offer material for subversion. In the end, it was best described by an American spectator who, when leaving the Cannes Palais de Cinema, said: COMPLETELY USELESS. I agree. ()

Matty 

az összes felhasználói recenzió

angol The Beguiled is a gentler, more sensual and more sophisticated take on Thomas Cullin’s novel than the film made by Don Siegel and Clint Eastwood in 1971. In the original film, the ruin of men was represented by jealous and vengeful women who were incapable of suppressing their lust. Therefore, I understand Sofia Coppola’s decision to rework the same subject matter so that the result would not be a film expressing male paranoia about female hysteria and in which Southern belles are defined solely by their sexuality (or lack thereof). Coppola dispensed with the broader historical context and replaced it with a timeless narrative about the battle of the sexes and girls coming of age. Similarly as in The Virgin Suicides and Marie Antoinette, she confines her female protagonists to a golden cage, which provides them with certain privileges but also prevents them from freely expressing their individual interests. This confinement is manifested also in The Beguiled in the disregard for the outside world, corresponding to the point of view of privileged white girls who are only interested in their own needs. Despite its seeming one-dimensionality and superficiality, The Beguiled is a layered, subversive and humorous film with an ambiguous message. 85% ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol Sofia Coppola has always relied on emotion rather than historical epic, and this personal story of a woman's motivations and feelings is no different. The running time, the story, and the protagonists, dominated primarily by Nicole Kidman and Kirsten Dunst, are in line with this. Colin Farrell's character has it all together in the middle of the film and then starts making incomprehensible and illogical (screenwriting) mistakes, which, given the leisurely build-up of the story, feels like a punch in the gut. Otherwise, the cinematography is great, as it should be in a historical drama, but one can't help feeling that some of the main characters' interactions feel like Coppola made this film with a nineteenth-century style. ()

Galéria (91)