Tartalmak(1)

Azt mondják, a halála pillanatában az ember 21 grammot veszít a testsúlyából. Paul Rivers (Sean Penn) boldogtalan házasságban él. Az egykori drogos Cristina (Naomi Watts) kétgyermekes háziasszony. Jack Jordan (Benicio Del Toro) börtönből szabadult férfi, aki a keresztény tanításokban talál erőt családja támogatásához. Egy tragikus autóbaleset mindhárom család életét örökre megváltoztatja. A látszólag összefüggéstelen eseménydarabok lassan összeállnak, az óriási kirakójáték az élet és a halál hátborzongató képét tárja elénk. (RTL Klub)

(több)

Videók (1)

Előzetes 1

Recenziók (8)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Hangulatilag koszos, komor, remegő kamera megerősíti a mutatott világ realizmusát. A három önálló, egymásba fonódó történetből álló cselekmény kronológiai szétválasztása arra késztet, hogy elgondolkodjunk az események összefüggéseiről. Eredetileg a történeteknek - hasonlóan, mint a Korcs szerelmek című filmben - egymás után kellett volna következniük, de a rendező egy "kaotikusabb" változat mellett döntött. Ez az egész formailag ambiciózus falat követi a szereplők érzelmi gyötrelmeit, és a végén győz. Érdekes és érzelmileg hatásos. De nem arat elsöprő győzelmet. Elvégre nem egy zseniális kirakós játékról van szó, összetéveszthetetlen kapcsolódási pontokkal (Memento), mert egyszerűen ÉREZHETŐ belőle, hogy a cselekménysíkok szétszóródására nem volt elkerülhetetlen, és célja az, hogy az ezüstből aranyat csináljon. Nem is pusztító érzelmi bomba (Magnólia), mert bár a rendező ódzkodik az érzelgősségtől (ami rendben van), az emberi intimitás határtalan, Trier-féle lecsupaszításától tart (ami kár). A karaktereit felöltözve mutatja be, és több tiszteletet tanúsít irántuk. ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol This is an example of how an untraditional approach to narration serves only as an effective gimmick to turn a film into something more interesting than it actually is. I’m quite surprised at how many people say that 21 Grams is very emotional, I think it would be almost impossible to deal with a similar topic in a colder way. ()

Hirdetés

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A superb example of postmodern cinematic narrative – Iñárritu breaks the chronology of the story into small pieces and composes its narrative from these pieces. He does not tell a story in the traditional sense, but forces the viewer to co-create it in the spirit of postmodern narrative, to be a kind of second authorial voice. Unlike Anderson's Magnolia, however, he goes even further in the deconstruction of the story – ignoring the rules of conventional space-time and serving the viewer a meddling of plots that are not anchored by the unity of time and place. The result is a riveting narrative form that prevents the perceptive viewer from tearing his eyes from the story, from missing the plot. The experience of the film is enhanced by the way it is captured - the handheld camera indulges in neurotic tremors and unpredictable movement the way Trier does it. All this is approached by excellent work with a soundtrack in which monotonous sound surfaces appear at key moments in addition to natural sounds, amplifying the emotional experience even more. Alejandro González Iñárritu is a true master of modern dramatic form, although from my subjective point of view his formal brilliance lacks the immediacy of experience and intimacy that is characteristic, for example, in the works of Lars Von Trier. Something even more absorbing. A subjective experience. Perhaps the fact that I felt that I was unnecessarily one step ahead in uncovering the plot... Otherwise – praise for the acting performances (I don't know who is the best, but probably the riveting culprit Benicio Del Toro wins after all), for the script, theme and inconspicuous music. 21 Grams is one of the best films about guilt, punishment, forgiveness and compassion that can be seen today. It definitely belongs in my TOP 3 for 2003 right next to Burton's Big Fish and Sofia Coppola's Lost in Translation. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Thank God for the fact that they still make films that can tug at your soul. I love films that don't lead me by the hand, that make me ask questions, think about them; 21 Grams is exactly that. Iñárritu's consistent disruption of the temporal sequence is a clear win in my eyes, piecing together the mosaic of temporal shards was exciting and thrilling in its own way. This great impression is enhanced by the handheld camera and the interesting work with sound in places. Standing above these technical matters is the emotionality and depth of the script and the performances. Benicio, Benicio, you are awesome, I’ve not other words to say it. It is good to know that despite all the messiness of life, there is always hope, that bright spot in the distance, and that great movies are still being made. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol Another Iñárritu version of Amores perros, but this time with Hollywood actors. I still don't feel any particular connection or empathy for the characters that one might expect given the structure of the story and the escalating situations they go through. In short, 21 Grams is another example of manipulation of feelings. You need to subject the heroes to absolute suffering, then entangle and connect the stories, and then increase the suffering. That's what it's all about - about suffering, about denying yourself, about finding a way out. There’s too much violence in proportion to one meter of film. ()

Galéria (44)