Amikor kialszik a fény

  • Egyesült Államok Lights Out (több)
Előzetes 3

Tartalmak(1)

Amíg ég a villany, minden rendben van. De amikor elsötétül a ház, valaki életre kel, és szabadon járkál a szobákban... Először egy kisfiú teszi szóvá, hogy egy árnyék lopakodik körülötte éjszakánként, és csinos fiatal nagynénikéje nem sokáig kételkedik a szavában: ő is látja az árnyékot. Sőt, túlságosan testközeli bizonyítékot is szerez a létezéséről. A kisfiú kénytelen fiatal nagynénjénél lakni, mert az édesanyja már nem alkalmas a gyereknevelésre: a szorongás teljesen maga alá gyűrte. Ám lassacskán kiderül, hogy ő mindenkinél többet tud a családtagjait kísértő árnyékról, és ha meg akarnak szabadulni az egyre borzasztóbb jelenségtől, tőle kell segítséget kérni. De a titkait csak úgy deríthetik ki, ha nála töltenek egy éjszakát a hatalmas, zegzugos, elhagyott házában. És a biztonságot jelentő első hajnali fénysugár nagyon messze van... (InterCom)

(több)

Videók (15)

Előzetes 3

Recenziók (9)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Kár, hogy csak általános, ismerős klisékkel dolgozó műfaji, egyszeri moziként lett felfogva, Leslie Nielson-féle vígjátékok hosszában. És kár, hogy a karakterek kidolgozása gyenge. A bestia Diane több potenciált rejt magában, és önmagában is félelmetesebb, mint Wan rendezői remekműveinek bármelyik jelenete. A jelenetei a folyamatos bizsergéstől nagyon intenzív fináléig fejlődnek. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A horror that doesn't waste time exposing and building tension, which works quite well in the straightforward first third. The idea works, Sandberg tested it in a short, but here he exploits it beyond his means. In the second half you can feel it. Lights Out is unable to tighten, surprise or unfortunately really scare anyone. Formally solid work, but overall dim. ()

Hirdetés

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol As a small-scale film, this movie is quite fine. What’s also fine however is how the director took the original idea, which had been made into a short film, and managed to turn it into a feature film. It’s nothing complicated, but it works. It’s not silly at all. People behave the way real people do rather than behaving like rubber figurines on paper. So, all in all? A pleasant horror movie surprise – it won’t offend you and while it won’t make you excited either, it gets the mission fulfilled with a full number of survivors. ()

EvilPhoEniX 

az összes felhasználói recenzió

angol I wouldn't hold out much hope that Lights Out will defend the top spot in horror this year. The trailer struck me as a bit underwhelming, but the film itself is one of the best we've seen in cinemas in the last few years (not counting The Conjuring). David F. Sandberg sets a relentless pace from the opening minutes and rolls out one scare after another, you only have a maximum of 5 minutes to breathe, which is great; the last film to sech such a pace was Drag me to Hell. The idea is very functional, whenever it's dark danger is near, you are worried about all the characters, because their lives are really on the line, and the ghost, even though it's mostly in the dark, is scary, makes disturbing noises, and most importantly is on the scene very often. On the plus side, the half-hour finale with an unexpected twist makes Lights Out an intense 80-minute spectacle that should appeal to anyone who is at least a little bit at home with horror. The Conjuring gives a better impression in terms of story, visuals and setting, whereas Lights Out relies only on scares and it worked. Story 6/10, Atmosphere 9/10, Gore 4/10, Visuals 7/10, Action 8/10, Suspense 9/10, Humour 3/10. Entertainment 8/10, Scares 9/10. 85%. ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol I can’t ask more from mainstream horror. A very simple plot that doesn’t waste much time and goes straight to what matters, scaring. The idea originally used in Sandberg’s short is varied again and again, and it still works. The ghost or monster is hidden in the dark for most of the time, but even when you can see more of it by the end, it doesn’t lose much of its horror. The “friend’s” ghost backstory that I dreaded in the trailer is delivered elegantly and it actually sounds a little disturbing. But what sets this film above its mainstream competition are the characters and their relationships. Everyone is nice or at least you can understand their behaviour. But, most importantly, they aren’t one-dimensional figures devoid of personality and, already from the beginning, the film works with relationships that are not totally banal. I won’t say that it delivers some nuanced psychological picture, but it still goes a lot further than the overrated Conjuring. Although Lights Out is basically an intimate horror movie, for me it’s better than Wan’s bigger works. The characters are under a real threat. Technically it is comparable to the premier league. It’s unlikely to be the best of the year (that one already appears regularly in indie waters), but it’s certainly the best mainstream horror flick in recent years. I will gladly watch it again. 9/10 ()

Galéria (29)