Hős

Előzetes 1
Akció / Dráma / Kaland
Kína / Hong Kong, 2002, 99 perc (Director's Cut: 107 perc)

Tartalmak(1)

Kína történetének egyik legvéresebb korszaka ez: a birodalom hét királyságra szakadt, a különböző uralkodók évszázadok óta vívnak elkeseredett küzdelmet a hatalomért, a halál és a szenvedés a mindennapi élet részévé vált. A hét királyság közül a Csin birodalom a legerősebb, királya az egész országot meg akarja hódítani, hogy ő lehessen a Kínai Birodalom első császára. A többi uralkodó orgyilkosok seregét küldi ellene, de mindeddig senkinek sem sikerült a közelébe férkőznie. A merénylők közül senki nem jelent akkora veszélyt, mint a király ellen szövetkezett három legendás harcos: Törött Kard, Repülő Hó és Végtelen Ég. Csin királya hatalmat, tonnányi aranyat és személyes meghallgatást ígér annak a harcosnak, aki legyőzi három félelmetes ellenfelét, csakhogy ez szinte lehetetlen feladat, tíz év alatt senkinek sem sikerült. Ezért amikor egy titokzatos idegen, Névtelen érkezik a palotába a legyőzött harcosok legendás fegyvereivel, a király türelmetlenül várja, hogy hallhassa az összecsapás történetét. A király izgatottan hallgatja végig az előadást, de aztán valami váratlan dolog történik: a király előáll egy teljesen más teóriával arról, hogyan került vele Névtelen szemtől szembe. Hamarosan kiderül, hogy ez a történet jóval bonyolultabb és szövevényesebb az imént hallott mesénél. A történet középpontjában Névtelen, a magányos farkas és Csin király, a nagyhatalmú uralkodó áll - köztük mindössze az a tíz lépésnyi távolság. Ezen a tíz lépésen belül bontakozik ki ez az örökérvényű történet szerelemről, tiszteletről, kötelességtudatról. (AMC Hungary)

(több)

Videók (3)

Előzetes 1

Recenziók (4)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol A captivating film that combines a peacefully flowing (an almost harmonious tempo) oriental legend of the emergence of a unified China and a riveting visual style ala The Matrix. Unlike a spectacular Western production, however, the battle scenes are only one of many components, and the battle in the story has multiple levels. This is not a deadly ballet in which the hero combats evil, but a kind of spiritual dialogue in which weapons are merely a means of knowing that the most powerful weapon is no weapon. Zhang presented his picture in an artistically riveting way, emotions appearing in colors and elements rather than mythically rigid characters (fire, water, air and earth seem to be expressing feelings for the heroes). I really like the "yin-yang" tuning of the story, where evil and good are inextricably linked in "The World" and the hero is not the one who defeats evil in the name of good, but one who understands the World and undergoes a sacrifice. With its overall tuning and atmosphere, Hero is an oriental balanced spirit, and with precise play with symbols, it ranks among the films which are not only a matter of the fast sword, but also a matter of thought. It's a pity that, after an overly straightforward introduction, it's too knotty in retrospectives and versions of past events, but its point comes just in time and comes off just as it's supposed to... Clear and genuine. Although Hero is a very Western film in some aspects (at times it may have exceeded good measure), the overall tone is very exotic and Eastern... And I'd be happy to watch it again later. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol Beautiful film that simply captivates you with its poetry and beauty of the imagery more than the story itself. "Crouching Tiger, Hidden Dragon" is better in this regard, as its story is about something, or rather, it is very interesting. "Hero" is just okay. But you don't really care when you watch those incredibly beautiful fights, the gracefulness, the ideas. The raining arrows are incredible. ()

Hirdetés

Galéria (98)