Ezerízű szerelem

  • India Dabba (több)
Előzetes 2
Romantikus / Dráma
India / Franciaország / Németország / Egyesült Államok, 2013, 104 perc

Streaming (1)

Tartalmak(1)

Mumbai egyik különlegessége az ételhordó dobozok körforgása. Az ebédszállítók munkája családi alapon öröklődik, egy hatalmas, zárt közösség foglalkozik ezzel. Minden nap ötezer "dabbawallah" indul útnak a zsúfolt helyi vonatokon és a kaotikus utcákon át, hogy a háziasszonyok konyhájából eljuttassák a meleg ételt a férjek munkahelyére. Mivel azonban a legtöbb dabbawallah írástudatlan, egy sajátos, bonyolult kódrendszer alapján találják meg a címeket Mumbai labirintusában. A rendszer olyan pontos és tökéletes, hogy a Harvard Egyetem ezzel foglalkozó kutatói szerint elvileg csak minden négymilliomodik ételdoboz mehet valaha rossz címre. A film története erre a hajszálnyi hibalehetőségre épül. Ila konzervatív háziasszonyként éli az életét férjével és kislányával. Házasságuk kihűlőben, férje eltávolodott tőle. Szomszédasszonyával tervet készítenek a férfi visszahódítására. Ila egy csipet varázslat, egy különleges fűszer segítségével szédítő ebédet készít. Ám a várt eredmény elmarad, mivel a ételhordó rossz címre érkezik. Egy megkeseredett, magányos, nyugdíj előtt álló hivatalnok, Saajan asztalán landol a gondosan elkészített ebéd, aki döbbenten ugyan, de elfogyasztja. Ila, amikor rájön a hibára, üzenetet küld az ételhordóban, majd hamarosan valódi levelezésbe bonyolódnak az ismeretlennel. Egy apró tévedésnek hála, a hatalmas nagyvárosban két boldogtalan, elmagányosodott ember szép lassan barátra talál. A figyelem és a törődés új reményt, a változtatás lehetőségét hozza mindkettejük életébe. (CirkoFilm)

(több)

Recenziók (4)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy költői módon elgondolkodtató, mosolygós és szomorú, de főleg nagyon KEDVES film. Irrfan Khan minimalista színészi játékával még az ételes tálkák nyitogatását is érdekessé teszi, amelyekbe egyébként nem látunk bele. Indiai őszinteség és jellegzetes nagy érzék a szereplők érzéseinek dialógusokon keresztül történő ábrázolásához, és főleg a VÁGÁS. Gyönyörűen megírva! Magány, keresés, és a döntő pillanatban (az átkozott!) tétovázás. Egy olyan helyen, ahol rengeteg ember van, és mindenki azt akarja, ami másnak van. Még a rossz vonat is elvihet minket a megfelelő helyre. Csak nem szabad lekésni róla. ()

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol The Lunchbox is one of the few things that enter your soul and never get out of it again. It actually tells a story of something I didn’t know of until I found out about it through this movie. I admit that I still know only very little to judge our whole world, but this network of delivery guys that has been delivering lunches to employees of various Indian factories for more than a hundred years got to me completely. I don’t understand the precision, accuracy, punctuality, and most of all functionality. Everything with a grain of salt, of course, because nothing is perfect and it is because of that one imperfection that this nice movie, which is so beautiful visually that it is almost sad, was created. Meetings like this can only happen because of destiny itself. Or do you have some other explanation? ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol When I hear about European coproduction with Indian cinema, I feel the scent of Bollywood in the air, wherein more lively nonsense is created with European money in exotic settings. Fortunately, this film has much more in common with French and German festival productions than with Indian dream factory productions. I take my hat off to Ritesh Batra for his feature debut. This kind of melancholic romance appealed to me, although the sobering ending of the film may not be digestible for everyone. With this film, the director brutally returns from carefree optimism to the real world, where certain knowledge and decisions simply hurt. I estimate that the film has a chance to appeal more to viewers of the age of movie heroes, who already know how life goes. Overall impression: 90%. By the way, Nimrat Kaur is truly beautiful. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol Irrfan Khan is my favorite Indian actor and I was looking forward to Inferno more because of him than Hanks. He showcases his mastery in The Lunchbox. But the film isn't just about him; it's about great characters, a beautiful platonic romance, and a concept that's almost in the style of absurd theater. I think it's beautiful! ()