Tartalmak(1)

A tévében ő a sztár: sármos, lehengerlő és mindent tud. Lee Gates (George Clooney) ráadásul pénzügyi guru is: bennfentes információk szivárogtatásával vált a Wall Street hősévé. De néha téved. Kyle (Jack O'Connell) egy rossz tippje következtében csődbe ment, és végső kétségbeesésében túszul ejti a műsorvezetőt. Méghozzá élő, egyenes adásban, és vele tartja foglyul a stúdió teljes személyzetét. Azzal fenyeget, hogy ha a tőzsdei munkanap végére nem megy fel a részvénye ára 24 és fél ponttal, akkor végez Lee-vel. Egyre többen nézik a műsort, és mindazok, akik izgatottan várják, hogy vajon tényleg a kamera előtt kell-e majd meghalnia a képernyő kedvencének, néhány üzleti titok lelepleződését is figyelemmel kísérhetik. (InterCom)

(több)

Videók (15)

Előzetes 1

Recenziók (7)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy thriller jó ötlettel, de gyenge drámai lendülettel. Az érzelmi befejezés hatásos, de minden, ami előtte van, nem olyan lebilincselő és nem olyan dinamikus, mint Howard Váltságdíj filmje, nem is olyan szuper-okosan megtervezett, mint Lee A belső ember című filmje. És ez csak annyira felejthető, mint Gavras Őrült város című filmje. Meglepődtem, hogy az ambiciózus Clooney-nak megérte megcsinálni. Talán a rendezőnő erősebb személyes elkötelezettségében (és tehetségében) bízott. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol I guess it's on the level of Mad City – nothing too original or surprising, but a well-acted and seamlessly shot film with a good concept. George Clooney and Julia Roberts are one of those dream acting duos and would draw attention to practically anything, so it's a good thing they don't waste their star potential. As for the script, I liked that everything took place in real time and I enjoyed all the black humor and satirical quips. ()

Hirdetés

3DD!3 

az összes felhasználói recenzió

angol It seemed to me that I already saw something like this somewhere else and made better. A fine idea, but more work was need on the screenplay and it lacks an emotional climax. The kidnapper is unpleasant and O'Connell doesn’t have enough charisma to make up for the flatness of his character and his imperfect intentions. Clooney isn’t cast well even though he gives a decent performance, I could maybe imagine Downey in the role. Dominic West just turned up to pick up his wages, which is a shame. Foster isn’t good at drama and several times she spoils a perfectly good subplot which could have engaged the viewer. I liked the overall message, the realistic consequence of a cliché situations and the well illustrated corporate structure, but it had much more potential. ()

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol I contemplated why I shouldn’t give this movie five stars. It may give you the feeling of being seen a hundred times but if it keeps you in suspense for almost the whole movie, it is proof of quality. I would certainly also praise the premise, which appeared to be another one of the hyper-modern techno thrillers from the world of money initially only for it to become a completely simple and straightforward suspenseful movie that reminded me for the full one hour and a half of Phone Booth by Joel Schumacher. But it reminded me of it only because I couldn’t tear myself away from the TV. And if that’s the case, what other thriller deserves a better rating than this one? ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol Certainly less memorable than the similarly staged Phone Booth or the smart Inside Man. Jodie Foster does has experience with the material, the running time is short, so they produce and coax a fast pace and dynamic editing, but it needs more twists and adrenaline moments, which are basically taken care of only by a guy with a gun. A thematically interesting and certainly serious-looking affair with a solid narrative value that could be even spicier and have a more distinctive signature. ()

Galéria (47)