Ez csak a világ vége

  • Franciaország Juste la fin du monde (több)
Előzetes 1

Tartalmak(1)

Tizenkét év távollét után az író, Louis visszatér szülővárosába, hogy elmondja családjának féltve őrzött titkát. Hamarosan felszínre törnek az elfojtott indulatok. Hiába próbálnak meg empátiával közelíteni egymás felé, az egymásra figyelni már képtelen családtagok csak saját sérelmeiket és magányukat képesek előtérbe helyezni, ami még több szenvedélyes konfliktust szül. (CirkoFilm)

(több)

Videók (3)

Előzetes 1

Recenziók (5)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy gyors látogatás egy "kissé" bonyolult viszonyokkal rendelkező családnál. Egy monoton Ulliel, Marion Cotillard megbabonázó tekintete, pszichopata Cassel és egy újabb zeneileg hatásos zárás, ezúttal Mobytól. Érzelmi filmes falatka, amely erősen követi a pszichológiai részleteket, de képtelen elmondani a szereplők történetének lényegét. [Cannes] ()

angel74 

az összes felhasználói recenzió

angol With this conversational film, I once again reminded myself after a long time how Xavier Dolan's work can get under my skin. It is a powerful family drama about old wrongs and the inability to listen to each other, about the sadness deep inside each of us... Brilliantly shot, perhaps even better acted, and all framed by just the right amount of evocative music. The final image, accompanied by Moby's hit song, is a bitter conclusion to everything left unspoken, simmering beneath the surface the whole time. (85%) ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol It could have been an interesting drama about self-discovery, finding a way back to family, and above all, realizing one's life, which should slowly come to an end. However, where films like Fences or Manchester by the Sea manage to blend seemingly mundane dialogues with engaging narratives, this film failed to do so. ()

Stanislaus 

az összes felhasználói recenzió

angol An spatiotemporally intimate drama from the life of a seemingly dysfunctional family that is unable to communicate properly with each other without insults and harsh words. Xavier Dolan's family conversational drama impresses with its audiovisual treatment based on a multitude of close-ups and an unmistakable musical score. What bothered me most about the film were the empty and at times forced dialogues, which, although they tell about the nature of each character, were not strong enough to engage and convince me. Talking about impending death is not a common topic of conversation, but in this case, this uneasy matter was overshadowed by a hysterical rush of emotion that mercilessly obscured the initial idea. ()

Galéria (29)