Rendező:
Hayao MiyazakiForgatókönyvíró:
Hayao MiyazakiZeneszerző:
Joe HisaishiSzereplők:
Hideaki Anno, Miori Takimoto, Jun Kunimura, Mansai Nomura, Masahiko Nishimura, Hidetoshi Nishijima, Morio Kazama, Mirai Shida, Shinobu Otake (több)Tartalmak(1)
Hayao Miyazaki a japán animációs műfaj legismertebb művésze, akinek egész életművét rendkívüli rajongással követi a közönség. Utolsóként beharangozott filmje, a Szél támad a repülés motívumát járja körbe. Jiro arról álmodik, hogy repülőgépeket tervez. Mivel gyerekkorától erős szemüveget hord, és emiatt reménytelen, hogy pilóta legyen belőle, 1927-ben csatlakozik a legnagyobb japán repülőgéptervező mérnökcsapathoz. Tehetségét korán felfedezik, és a világ legelismertebb tervezői között tartják számon, majd egész életében óriási lendülettel dolgozik a repülés technológiai fejlesztésén. A film élete krónikája, és mindazon eseményeké, amelyek komoly hatással voltak rá: az 1923-as nagy földrengés, a gazdasági válság, a tuberkolózis-járvány, vagy Japán bekapcsolódása a világháborúba. Megismerjük Jiro szerelmét is, Naokót, illetve kollégáját, Honjót, akivel mély barátságot szőnek. (CirkoFilm)
(több)Recenziók (2)
While the narrative exhibition is old-fashioned, with no rush and calmly repeating the necessary creative or emotional moments, animation, on the contrary, is a combination of unimaginable squeaking with the most advanced possible details. I know that from the perspective of a personal resume, Hayao has significantly adjusted or poetized some things, but fortunately, I am here as a viewer and not as a historian or nitpicker. A royal spectacle in which nothing happens for most of the two hours - and yet I was emotionally exhausted like I haven't been in a long time. The combination of Miyazaki and airplanes is immortal.
()
Miyazaki's dreamy poem, really wonderfully animated and with reliably beautiful music by Hisashi. I would say that as much as - or more than - about Horikoshi, The Wind Rises is a trip into the soul of Miyazaki himself, and an account of the uneasy life in Japan at the time. Such a biography, idealized as it is, may be the envy of many other Horikoshi figures who have seen only ordinary feature films without a shred of imagination and following a tired template.
()