Szél támad

  • Japán Kaze tačinu (több)
Előzetes 1
Animációs / Háborús / Életrajz / Romantikus / Dráma
Japán, 2013, 126 perc

Tartalmak(1)

Hayao Miyazaki a japán animációs műfaj legismertebb művésze, akinek egész életművét rendkívüli rajongással követi a közönség. Utolsóként beharangozott filmje, a Szél támad a repülés motívumát járja körbe. Jiro arról álmodik, hogy repülőgépeket tervez. Mivel gyerekkorától erős szemüveget hord, és emiatt reménytelen, hogy pilóta legyen belőle, 1927-ben csatlakozik a legnagyobb japán repülőgéptervező mérnökcsapathoz. Tehetségét korán felfedezik, és a világ legelismertebb tervezői között tartják számon, majd egész életében óriási lendülettel dolgozik a repülés technológiai fejlesztésén. A film élete krónikája, és mindazon eseményeké, amelyek komoly hatással voltak rá: az 1923-as nagy földrengés, a gazdasági válság, a tuberkolózis-járvány, vagy Japán bekapcsolódása a világháborúba. Megismerjük Jiro szerelmét is, Naokót, illetve kollégáját, Honjót, akivel mély barátságot szőnek. (CirkoFilm)

(több)

Recenziók (2)

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol While the narrative structure is old-fashioned, with no rush and calmly repeating the necessary creative or emotional moments, the animation, on the contrary, is a combination of an unimaginable waste of time with the most advanced possible details. I know that in terms of his personal resume, Hayao Miyazaki has significantly adjusted or poetized some things, but fortunately, I am here as a viewer and not as a historian or nitpicker. A royal spectacle in which nothing happens for most of the two hours – and yet I was emotionally exhausted like I haven't been in a long time. The combination of Miyazaki and airplanes is immortal. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol Miyazaki's dreamy poem, really wonderfully animated and with reliably beautiful music by Hisashi. I would say that as much as - or more than - about Horikoshi, The Wind Rises is a trip into the soul of Miyazaki himself, and an account of the uneasy life in Japan at the time. Such a biography, idealized as it is, may be the envy of many other Horikoshi figures who have seen only ordinary feature films without a shred of imagination and following a tired template. ()

Kapcsolódó hírek