Terminátor - Megváltás

  • Egyesült Államok Terminator Salvation (több)
Előzetes 4

Tartalmak(1)

2003-ban, a kivégzése előtt Marcus Wright hozzájárul ahhoz, hogy a testét tudományos célokra felhasználhassák. Tizenöt esztendővel később atomháború pusztítja el a Földet. A védelmi célra kifejlesztett Skynet számítógép az irányítása alatt lévő robotokkal totális háborút indított a túlélők ellen. Az ellenállás egyik vezetője John Connor, akinek az életét egy különös idegen, Marcus Wright érkezése kavarja fel. Mindketten hasonló utat járnak be, melynek végén eljutnak a Skynet központjába. Együtt néznek szembe a borzasztó titokkal, amely az emberiség teljes pusztulásához vezethet. (InterCom)

(több)

Videók (18)

Előzetes 4

Recenziók (12)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar A film úgy indul, mint a legsűrűbb poszt-apokaliptikus akcióorgazmus a Mad Max 2. - Az országúti harcos című filmben. James Camerontól csak a karakterek nevét kölcsönzi. Érdekes módon bemutatja a jól kiválasztott Sam Worthington / Anton Yelchin színészpárost. Bevonz hangulatával, a "halál" új T600-aival és Transformers óriásokkal is, amelyek ugyanolyan hangokat adnak ki, mint Spielberg Tripodjai. Félelmetes vizuális mészárlás, amely ínyenc módon a B-kategóriás, egyszerű, de maximálisan szórakoztató és hatásos utat járja be az adott alműfajban. DE... a második részben a film úgy dönt, hogy kielégíti azokat is, akik naivan azt hiszik, hogy a Charlie angyalai film készítője irányítja James Cameron ésszel vezérelt univerzumát, egyre jobban kezd rákapcsolódni a motívumaira, beleszól, és minden lelkesedés fokozatosan elillan. McG talán nem is látta azokat a Cameron-filmeket. Maximum Scott Szárnyas fejvadász filmjét látta, amelyben leginkább a kéményekből jövő lángok vonzották. Ui. Worthington itt sokkal kiemelkedőbb és fontosabb szerepet kap, mint Christian Bale. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol McG actually surprised me in a good way. If I set aside the fact that it stylizes a large part of the exteriors as a backdrop for videos by KORN or some other nu-metal band, T4 has a pretty solid atmosphere. The dialogues are not action-packed - the few "philosophical" branches fit into the trailer, which is quite a performance. T4 offers nothing more in terms of lasting pleasures of the spirit. After a year, Sam Worthington again carried out a big movie theft, and once again the victim is... tatadadaa... Christian Bale. But he himself is to blame this time. Someone should really have explained to him that Connor is NOT a Terminator with an implemented depression chip. Unlike the single-shades of his more famous colleague, Worthington is able humanize his character and provide him with something unforgettable... If we disregard the robotic mentality of the plot and the background of thought, there are still a lot of solid action scenes (but not ballbusting scenes), a nice atmosphere and, for notorious nostalgics, also beautiful memories (for me the most are Gáni roaring from a cassette in the apocalyptic wasteland). I'm having second thoughts: On one hand T4 is soullessness, but on the other I had a great time and wondered what it would be like if someone who could do more than just serve fancy pictures got a hold of it... In this way, I have to conclude that, although unreal, the dehumanization and urgency of Cameron's childhood backdrops of the future remain unsurpassed. Indeed, is really the human heart that sets us apart from machines. McG is an overhead terminator. And faulty can screenwriters. Bah! ()

Hirdetés

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol A little better than the third part, but not by much. McG’s direction is fine, so are the special effects and the performances (Worthington is great and Bale plays second fiddle with his unlikeable Connor), but the script is a shame. There’s a lot that happens without any clear cause or motivation, the characters don’t have a clue about many important things, but they don’t care and carry on. Of course, it’s effective and nice to look at (the scene of the attack on the petrol station is awesome), but the moment they start speaking, things go south. Phrases like "We must protect our future! ... I do it to save all mankind!" today feel like something out of an old B-movie, especially when they are uttered for no other purpose than being uttered, i.e. with no reason or factual logical connection to previous (and subsequent) events. To be clear, though, I’m not that disappointed, Salvation is a solid action flick, but it could’ve been a lot better. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol It's hard to expect anything more than what the trailers showed us. McG serves up (unsurprisingly) a decent summer blockbuster, cheerfully shoving in one quote after another, all in the visual style of Charlie’s Angels. It works, especially in the first half, more than adequately. The atmosphere of the demolished streets draws the viewer right into the middle of any hit game, and the action sequences, in which the heroes are chased by giant robots, have more life in them than all of Transformers. The problem, however, is the writers, who obviously don't care much for sound logic and have to start dissecting characters and relationships just to get to the tear-jerking ending that grabs you (literally) by the heart. In the end, one name comes to mind - Sam Worthington. This guy is going to make a big splash in the ranks of charismatic Hollywood guys. It is he who overrides my seventy percent hesitation to give it a fourth star. It's hard to say what time away and a potential second watch will do to that. ()

Galéria (137)