Angyalok és démonok

Előzetes 3
Misztikus / Thriller
Egyesült Államok, 2009, 133 perc (Special Edition: 146 perc)

Rendező:

Ron Howard

Adaptáció:

Dan Brown (könyv)

Forgatókönyvíró:

Akiva Goldsman, David Koepp

Operatőr:

Salvatore Totino

Zeneszerző:

Hans Zimmer

Szereplők:

Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano (több)
(további alkotók)

Tartalmak(1)

A professzorok sem élnek mind nyugodt életet. Robert Langdon (Tom Hanks) ugyan könyvek között érzi a legjobban magát, különleges tudományára azonban az egyetemeken kívül is szükség van. Régi kódexek tanulmányozása közben merül fel benne a gyanú, hogy új életre kelt egy középkori, titkos testvériség. Az illuminátusok a történelem leghatalmasabb földalatti szervezete volt - aki viszont kapcsolatba kerül vele, esetleg a titkait próbálja kifürkészni, az életével játszik. De Langdon kutakodásai során egy másik, talán még hatalmasabb ellenséggel is kénytelen szembe nézni: a társaság ősi ellenségével, a katolikus egyházzal. Az illuminátusok pokolgépe már élesítve van, ezért a professzor kénytelen Rómába repülni, hogy megkeresse. Egy rejtélyes olasz nő (Ayelet Zurer) és több száz éves szimbólumok segítségével száguld a bomba nyomában. Lepecsételt kripták, sötét katakombák, elhagyott katedrálisok és a világ legjobban őrzött páncélszekrénye sem állíthatja meg. (InterCom)

(több)

Videók (7)

Előzetes 3

Recenziók (12)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Az első óra után ismétlődővé válik, a néző elveszti az érdeklődését a nyomozati szál követése iránt, bármilyen dinamikus is legyen az. Több ötletre lenne szükség. De sokat ment a lenyűgöző finálé. És minden bizonnyal jobb munka a színészekkel (és a frizurájukkal), mint A Da Vinci-kód című filmben. Engem leginkább az nyűgöz le ebben a sagában, hogy komoly arca, kiváló filmes csapata, szolid színészei és ellentmondásos témái ellenére nem tud több lenni, mint egy egyszerű, tömegeknek szóló blockbuster. Azon tömegek számára, akik fel sem fogják, hogy élményeik 50%-a valami Hans Zimmer munkája. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol Howard has the craft down pat like few others. In a way, I admire him for how he managed to turn such a simple script (I preferred to skip the book) into a stylish chase after various symbols, statues, paintings, and crazy conspiracy theories which, despite the constant chatter, isn’t boring whatsoever. Compared to The Da Vinci Code, here we don’t get all that babbling that arouses resentment of the Vatican, which means that while the marketing controversy has been reduced, at least the film has avoided outright stupidity. That doesn’t mean that it’s particularly amazing - Brown is still too cheap a storyteller for that - but as a thriller whose aim is to entertain rather than dumbly lecture, it works surprisingly well. The actors in particular are a treat, and the charisma of Hanks, Skarsgård, and Mueller-Stahl and Zimmer's fantastic choruses alone make me want to watch it again sometime. PS: If I were a woman, I would get wet at the sight of Ewan McGregor in the movie theater. He’s never been this sexy on screen. ;-) 3 ½. ()

Hirdetés

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol Brown’s books are undemanding and intellectually shallow, but bloody good page-turners, ideal to relax in summer by the sea. With the films it’s worse because they drag quite a bit, are too talkative and the lack of logic that the books can hide between the lines (or have at least plenty of space to explain in some way) floats to the surface, making it almost impossible to ignore. Angels and Demons suffers from the same problems as The Da Vinci Code, though perhaps it’s more tense. The result, however, is still a not very interesting thriller that might surprise a few people with a couple of rather brutal scenes, but that will bore most due to its chaste asexuality and correctness. 6/10 ()

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol Howard's kiss-ass apology to the Vatican after The DaVinci Code. In the first half it's still a pretty solid conspiracy routine, in the second half it becomes a gala performance of artlessly silly scenes, whose total zaniness is further enhanced by the fatality of Zimmer's music. Soundtrack rating: 4/5 ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol It’s the opposite of the book: the filmmakers replaced the excellent exposition with a lifeless tour of Roman monuments in the company of the haughty pawn Tom Hanks, whilst the ridiculous finale in Brown's book was a replaced by a rather solid and visually interesting climax. Undoubtedly positive is the performance of Ewan McGregor, and negative the fact that the mysterious and thrilling pursuit of symbols lacked decent acting and directing, and was without a hint of invention and emotion. Langdon simply has a big problem in books and movies in that he still doesn't know if he's more of an action hero or an academic windbag. In literature, this can be somewhat tolerated, but in film it leaves a very bad impression. I round up the score given the last few final minutes. However, I consider Tom Hanks' involvement to be a historical mistake. In the next film, the poor gay will not even fall through the eyepiece of the Pantheon. There’s no way he swam those 50 laps in the morning. Well, maybe with a motor up his ass. ()

Galéria (76)