A pap - Háború a vámpírok ellen

  • Egyesült Államok Priest
Előzetes 2

Tartalmak(1)

Az egyház vezetésével az emberek győzelmet arattak a vámpírok felett. A vérszívókat rezervátumba kényszerítették, míg az emberek a védett városban húzzák meg magukat. A Jerikóban élő katonapap megtudja, hogy egy vámpírhorda lemészárolta a határvidéken élő testvérét és feleségét, a lányukat pedig elrabolta. Felettesei tiltása ellenére a Pap az unokahúga után indul. Vele tart Lucy szerelme, egy határvidéki seriff, és a különleges képességekkel megáldott katonapapnő. Sietniük kell, meg kell találniuk a lányt, mielőtt a vámpírok megfertőznék. (HBO Europe)

(több)

Recenziók (5)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy epikus sci-fi B-kategóriás, amely gyönyörű díszleteivel, látványosan fényképezett lobogó jelmezeivel, a száraz sivatagokon át száguldó motorokkal és egyáltalán a mindenhol jelenlévő sötét, gótikus atmoszférával teljesen behúzott a lelkesen ábrázolt képzeletbeli filmes világba. A pap - Háború a vámpírok ellen sokkal képregényesebb, mint a képregények legtöbb filmes adaptációja. Nem érdekel, hogy a film a Szárnyas fejvadász és a Mad Max ismert világainak fúziója, látványosan kiegészítve mátrix-féle akciókkal, mert a rendezés szenvedélyes hozzáállásról és az említett klasszikusok iránti nem titkolt csodálatról árulkodik. A történet joggal egyenes vonalú és pörgős, helyenként résekkel, helyenként pedig olyan részletekre is figyel, amelyekkel egy A-kategóriás megafilm nem foglalkozna. Bettany pap és Maggie Q karaktere sikerült, ahogy a köztük lévő kémia is. Young zenéje kiváló, pokoli hangulatot ad a filmnek. Ha mindez túlságosan pozitívan hangzik, az azért van, mert lényegesen többet kaptam, mint amire a visszajelzések alapján számítottam. ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol Scott Charles Stewart didn’t learn anything from Legion and delivers another piece of incredible bullshit with a serious face. This film is 100% immune to being taken seriously. It’s clear that the director wanted to make something cool and badass, but failed spectacularly. It’s so easy to ridicule that it doesn’t even bring any pleasure, its stupidity is just annoying. There’s one cliché after the other, it lacks all logic, and the script doesn’t have any surprises (the silly shocking twist at the end will be clear to anyone who has ever watched at least a couple of films or one soap opera). It pissed me off even more than Legion because I paid 109 CZK for Priest ticket and got wet on the way back home. ()

Isherwood Boo!

az összes felhasználói recenzió

angol I can follow up on the end of my comment for Legion, where I said that the director should throw away the Bible and the special effects software because he’s not very good at either. Priest just adds to that because I haven't seen such misery, which layers desperately unimaginative action scenes (the most annoying series of slow-motion sequences of the year!) into a horribly illogical and uninteresting whole, since... well, since Legion. I feel a bit sorry for Paul Bettany, who goes all in, this time joined by Karl Urban. Yet the rest of the film simply ruins things, which beats even the last drop of the audience’s effort to watch it as a completely dumbed-down post-apocalyptic B-movie with vampires. Pushing such "shit" in theatres in 3D is bold - asking for admission is audacious. ()

Zíza 

az összes felhasználói recenzió

angol Bland and flavorless, no suspense, cliché upon cliché that you can't even digest properly because the movie just won't let you, Cam Gigandet can't act, and the ending is a waste. The music didn't impress either. And I kinda regret the money I paid for it. The action was slow, and it wasn’t really any good. The vampires weren't that great, either. It's just a very, very weak film. Somehow, after sleeping it off, I can't even remember what (if anything) I enjoyed about it... ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol Better than Legion, but not by much. Technically, I had no reservations (except for the bungled fight with the hive guard), I liked the individual scenes and ideas, but together it didn't work. I was probably most annoyed by the pitifully small amount of space given to Karel Urban, whose villain would certainly have deserved a bigger exhibition. The whole thing (except for the music and visuals) looks like a classic B-movie, but I doubt the filmmakers wanted to make something like this. Two and a half stars. ()