Tartalmak(1)

Eisenheim, az ünnepelt mágus (Edward Norton) nemcsak egész Bécset kápráztatja el a mutatványaival, hanem az ambiciózus Leopold herceget (Rufus Sewell), Ferenc József fiát is. Ám, amikor Leopold menyasszonya, Sophie (Jessica Biel) megpillantja gyermekkori szerelmét, Eisenheim-et, és újra fellobban iránta a tűz, a herceg érdeklődése immár megszállottsággá válik. Uhl, a város főfelügyelője (Paul Giamatti) hirtelen egy sokkoló bűncselekmény kellős közepén találja magát, és miközben Leopold megbízásából egyre közelebbről figyeli a mágust, Eisenheim az élete legnagyobb és legmesteribb trükkjét készül végrehajtani... (TV2)

(több)

Videók (2)

Előzetes 2

Recenziók (9)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Történelmi mese fogyasztói néző számára. A szereplők jellemzése leegyszerűsített, a két szereplő közötti érzelmeket itt a giccses megvilágítással és az arcukon kívüli kép elmosódásával hozzák létre. Mint a legrosszabb szappanoperában. Másrészt - a történet gyors tempóban halad előre, és a Philip Glass zenéjével aláfestett Pozsony és Prága hatása ellenállhatatlan, sőt meseszerűen történelmi. Kissé meglepő, hogy a legmarkánsabb karakter (és alakítás) nem Edward Norton, hanem Paul Giamatti. Ha nem lenne az a nagyon kínos próbálkozás, hogy lenyűgözzön minket a csattanóval, amire minden kicsit is gondolkodó néző (legalább) tíz perccel korábban magától is rájön; és főleg, ha nem lenne a teljes üresség és alulfejlettség, adnék "vétkes" 4*-ot. ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol Nice shot and extraordinarily beautifully musically painted mysterious film, which was filmed in southern Bohemia and chose a fictional speculative story from the old Austro-Hungarian Empire as its subject. Thanks to the camera, showcased tricks, and mentioned music, this film is very consumable, except for the casting of Jessica Biel in the lead female role. It is a standard Hollywood affair with several pleasant script twists. Overall impression: 80%. A film about love and, above all, about magic. ()

Hirdetés

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol A fairytale dressed up as an ingenious show for adults. The Illusionist shows its colors in the title. For most of the movie it pretends to be something different than what it is. It seems to be a clever and well thought out picture until the last five minutes when it pulls out its true colors and it turns out to be woefully dumb. I mean the explanation for idiots at the end is so pointless when everything was obvious an hour before the end. I’m more fascinated about the fact that the creators all of a sudden ignore the only part that would have demolished this like a house of cards: the “spirits". This certainly is no disappointment in terms of the acting, but I must admit that I was expecting something more from such a cast. Up until his performance at the Hofburg in front of the nobility, The Illusionist is outstanding, then it is just good and at the end almost ridiculous. Apart from that, it’s a bit longer than is needed to be. But what makes it interesting for the Czechs among us are the filming locations and, for everybody, Glass’s music which occasionally does too much the work itself. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol The illusionist is very unlucky as he directly clashed in time with another magic film, Nolan's The Prestige, against which he has no chance to withstand even without closer examination. While the second film sets darkness and nerve-wracking complex twists, Neil Burger makes do with only a slightly mysterious atmosphere and clearly defined characters - a good-evil-just-beautiful. Nevertheless, I liked this straightforward fairytale, even though it has serious logical gaps in its explanations, but thanks to the right magical mood and clearly defined genre rules, it is more than pleasant in its simplicity. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol I wouldn't have expected such a bland performance from Norton (another Italian Job?), and maybe he didn't even know what ear-splitting lines the script would force him to let out of his mouth. The only thing that keeps this below-average fable afloat, with the look of a slightly more expensive TV production, is the great (and better from film to film) Giammatti, while the final Shyamalan-like twist stands on very shaky legs. And I might rename the whole film to "Hologram Man" – Eisenheim's stunts in the second half were closer to science fiction than to illusory shenanigans (nasty nitwit Lima). ()

Galéria (27)