Streaming (1)

Tartalmak(1)

Kyle Pratt (Jodie Foster) repülőmérnök férje öngyilkos lett. A megrendült asszony a hatéves kislányával, Juliával felszáll a Berlinből New Yorkba tartó repülőjáratra, hogy hazaszállítsák a férj holttestét. A gépen Kyle elalszik és amikor felébred, kétségbeesetten tapasztalja, hogy a kislánya eltűnt. Miután a személyzet egybehangzóan tagadja, hogy látták a gyermeket, a nő már saját épelméjűségében is kételkedni kezd. Amikor azonban felfedezi lánya keze nyomát az ablaküvegen, kétségbeesett lépésre szánja el magát: átveszi az irányítást az általa tervezett repülőgépen. (Fórum Hungary)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (8)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar *** Spoilerek! *** A Légcsavar film leginkább a Ron Howard Váltságdíj című filmjéhez hasonlít. Míg azonban a Váltságdíj "csak" egy erős csavarra épített, amely két külön-külön és együtt is működő részre osztotta a filmet, addig a Légcsavar tovább akar menni, az erős fordulat nem elég, és nagy csattanónak fogja fel. De a film érzéketlen és zavaros átmenete az első, pszichológiai síkról a második akciós síkra, megköveteli a nézőtől, hogy 10 percig tájékozódjon a cselekményben, amely után már csak egy adag amerikai hősiességet tálal neki. A Légcsavar egy technikailag precíz, hangulatilag és lélektanilag jól exponált dráma, amelyből Az elnök különgépe című film női változata lesz. Kár! ()

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol Had it not been for the terrible screenplay, this could have been a more than decent thriller. The interesting introductory premise remained criminally unused. At the same time, from the beginning (or in the first hour or so of the movie) everything looks pretty good until the "shocking climactic twist", which while everyone anticipates it, at the same time everyone hopes with all their might that it wouldn’t come to this... But it does. After the psychological-mystical introduction comes the action-dramatic finale of the worst and saddest type. The screenplay is truly weak, with poorly written characters. At least the actors give as much as possible to these desperately one-dimensional and mostly useless characters. Even the director tries to disguise the weaknesses of the screenplay as much as possible, but it simply cannot be done and so it remains a mediocre affair in all respects. ()

Hirdetés

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol This is a drama that is much stronger in its questioning when it provides no clues, let alone answers. When it stops asking, it quickly, very quickly, loses steam and the ending becomes painfully routine, riding on the most embarrassing clichés. The film starts at 4 stars, only to slip to one in the end. I'll give a final 2 stars for Jodie Foster's effort. Overall impression: 40%. That plane looked more like an ocean liner or a luxury hotel. Either way, its operator doesn't bear the burden of fuel payments. This is only possible in the aviation fleet of some oil-soaked Arab state... ()

Pethushka 

az összes felhasználói recenzió

angol I liked the first half of the movie a lot. Just the kind of psychological puzzle movies I like. But suddenly the villain is revealed to the viewer and a huge and stale bore begins. She tries, blah blah blah... he's hot on her heels... and she eventually escapes him. She's a hero. Except for the ridiculously flubbed ending, a nice show. ()

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol This was handled poorly. It doesn't make sense as psychological-ghostly madness or as an action thriller. Perhaps the "more mystical" half is worth watching thanks to Jodie Foster, but during the big twist the screenwriter went crazy and, together with the story, the whole film goes to hell. The fact that Robert Schwentke at least manages to keep the directing slightly above average does not change anything. ()

Galéria (53)