Túl a barátságon

Előzetes 1

Tartalmak(1)

Ennis Del Mar (Heath Ledger) és Jack Twist (Jake Gyllenhaal) először egy hajnalon találkoznak, Joe Aguirre (Randy Quaid) birtokán, a munkáért sorban állók között. Az a világ, amelybe beleszülettek, hirtelen változni kezd és mégis, szinte alig fejlődik. Mindkettőjüket ehhez a tájhoz kötik céljaik - tartós munkát találni, megházasodni, családot alapítani - és mégis vágynak valami másra, megfoghatatlanra is. Amikor Aguirre pásztorként alkalmazza mindkettőjüket a fenséges Brokeback hegyen, egymásra találnak a barátságban, majd egy ennél is mélyebb kapcsolatban. Nyár végére el kell hagyniuk a Brokeback hegyet és útjaik elválnak. Ennis Wyomingban marad és feleségül veszi szerelmét, Almát (Michelle Williams), aki két gyemeket szül neki. Jackre Texasban felfigyel a rodeo királynője, Lureen Newsome (Anne Hathaway). Kapcsolatuk házassággal folytatódik, egy fiuk születik, Jack pedig apósánál kap állást. Négy év telik el, amikor Ennisnek átad a felesége egy képeslapot, amely Jacktől érkezett, hogy átutazóban lesz Wyomingban. Ennis lelkesen várja barátját, majd egy pillanat alatt világossá válik, hogy az eltelt idő csak erősítette a kettőjüket összekötő szálakat. A következő években Ennis és Jack küzdelmesen igyekszik fenntartani a kettőjüket összekötő titkos kapcsolatot. Évente többször találkoznak. De amikor nincsenek együtt, szembekerülnek a hűség, az elkötelezettség és a bizalom örök problémáival. Végül már csak a természet ereje, a szerelem marad állandó az életükben. (SPI)

(több)

Videók (1)

Előzetes 1

Recenziók (7)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Csak most és itt értettem meg, hogy milyen színészt veszítettünk el Heath Ledger személyében. Egy mesterien megírt és rendezett "szokatlan westernrománc", hihetetlen külső kompozíciókba helyezve, ugyanakkor erőteljesen bensőséges, rejtett érzelmekkel és csak egy karnyújtásra lévő, a régóta beteljesületlen boldogság tragédiájával. Ang Lee úgy vezeti a fő- és mellékszereplőket a képekben és a vágáskompozícióban, mintha egy képet festene. A zord amerikai retró vidék hangulatában rakja össze a csendes vágyak és álmok tökéletesen koncentrált mozaikját, amelybe a hűvös hegyi szél és a préri por tétován engedi be Santaolalla decens zenéjének dallamait. Minden jelenet egy precíz filmes lépés a karakterépítésben és a történetmesélésben, amely húsz évet ölel át két olyan ember életében, akik sem együtt, sem egymás nélkül nem tudnának élni. És a körülöttük élők életét, akiket az ebből fakadó szomorú események befolyásolnak. ___ A Túl a barátságon című film teljesen szétszedett a filmművészet legméltóságteljesebb formájával, a történet minimalista befejezésével - a giccs vagy a bármilyen filmes eszköz általi könnyfakasztás legkisebb jele nélkül, simán a történet csendes, képernyőn kívüli befejezéssel, amely olyan erősen kapcsolódik a megelőző eseményekhez, hogy megszakad a szívem. Ezek a szomorú gay-románcok, ha jól sikerülnek, mint itt vagy a Szólíts a neveden című filmben, sokkal drámaibb alapot adnak a szereplők társadalmi másságuk és akaratlan sorsuk miatti gyötrődésének, mint a hagyományos hetero párkapcsolati filmek. Valószínűleg azért is, mert új barátnőt találni, ha az előzővel nem működtek a dolgok, sokkal könnyebb, mint erős kapcsolatot találni valakivel az emberiség két százalékából. Gondolom olyan, mint egy filmrajongó számára, ha néhány évente láthat egy ilyen rendezésű filmet. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol A beautiful film, with haunting images and a slow pace narrative that resonates with my tastes, but it’s missing something for the 5*. First of all, I didn't quite believe the depth of the relationship between the two cowboys. As portrayed by Ang Lee, their sexual bonding seemed to be only a temporary romance, the infatuation of two people in the middle of the loneliness of the mountains, but for it to be such a strong and faithful relationship that is so passionate even after four years filled with marriage and children, there would have to be something more, something that is formed over months and years of living with each other and overcoming obstacles. I missed that, which is why I didn't believe their passionate kissing scene when they meet again, but please take that as a very subjective point of view. Otherwise it will be all praise, because what Ledger and Gyllenhaal do can't be called anything else than an ode to acting, and it’s mainly because of them, the beautiful cinematography and the unobtrusive, but impressive musical score, that this film is worth seeing. But don't expect a whirlwind of emotions, they come out rather subtly throughout the film. ()

Hirdetés

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol Just like a children's picture book, this picture puzzle is filmed in an incredibly captivating way and the characters stand out beautifully. However, the film completely misses any deeper emotional impact in its picturesqueness, which is unfortunately due to the very careful handling of the provocative subject matter. This is due to the fact that if the relationship had been developed between heterosexuals, it would have been the perfect essence of kitsch, which, with the subject of homosexuality, seems more like a cheap pose than an effort to demystify not only the Wild West and cowboys as tough guys, but homosexuality itself. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol A much more demanding film than it may seem at first glance. Ang Lee approaches a sensitive subject completely differently than I expected, without overflowing with emotions, and the viewer interprets everything solely through glances and sparingly dosed actions. But when it comes to confession, it is powerful. With complete superlatives, given the excessively wide shots, I would spare, but it captivates with atmosphere or the performances of Heath or Anne Hathaway, drawing the audience's attention to the main couple and holding their breath exactly in those moments when I feel that hearts are breaking. ()

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol Dragged-out like nothing else on earth. Among the plus points we have Lee’s directing in isolated scenes, the acting performances and the believable relations between characters... But everything gets overshadowed by dog-weariness so great, that it doesn’t allow you to immerse yourself in to the movie (or penetrate in this case?). I personally would have appreciated it if Gyllenhaal and Ledger had swapped their roles, because the latter doesn’t fit the silent type at all, even though he does a good job of it. ()

Galéria (65)