Tartalmak(1)

Dalton (Patrick Swayze) a legjobb békéltető a környéken, aki tudja, hogyan vessen véget a bunyónak szép szóval, vagy ha kell, ököllel. Dalton-t egy hírhedt országúti diszkó vezetője kéri fel, hogy segítsen rendet teremteni. Úgy tűnik, hogy ez a hely még Dalton számára is komoly kihívást jelent, ugyanis rögtön az első éjszaka megsérül. A közeli kisváros gyönyörű doktornője, Elizabeth Clay (Kelly Lynch) látja el a sebét, és ejti rabul azonnal a férfi szívét. A doktornőre azonban a helyi rosszfiú, Brad Wesley (Ben Gazzara) is kivetette a hálóját, és mindent elkövet, hogy új vetélytársának megnehezítse az életét. Ám Dalton-t nem olyan fából faragták, hogy megfutamodjon... (Prime)

(több)

Recenziók (3)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar A karizmatikus keményfiú és a jó dolgokért verekedő karaktere jól illik Patrick Swayze-hez, a film azonnal magával ragad. A történet egyszerűsége pedig csak az előnye - a minőségi 80-as évekbeli szórakoztató filmek mindig őszinte közvetlenségükkel szereznek örömet. Sam Elliott, aki egy rakás rosszfiúval szemben egyensúlyoz, ugyanennyi karizmát visz a filmbe. Ben Gazzara a vezető maffiózó szerepében emlékeztet minket arra, hogy a filmek legrosszabb gonosztevője mindig akkor működött a legjobban, ha jó nagybácsi arca volt. A rosszfiúk tetteiben és férfibunyóban gazdag film, lényegesen méltóságteljesebb, mint az idétlen B-kategóriás filmek Chuck Norrissal. Csak kár a naiv befejezésért, meg azért, hogy karate-motívumokon keresztül próbál Van Damme és társait utánozni. Nem volt rá szüksége. ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol It is hard to believe that humanity has made such a huge leap forward, not only in terms of technology but also fundamentally in the field of cinematography in these roughly 25 years. No matter how you look at this accomplishment, you will always laugh and shake your head in disbelief. It is not a comedy, it is not a proper action movie, you do not understand the motivations of the characters, and neither do you understand the actions of the protagonists. It is not even a cool, crazy action film that would not worry about image and dramaturgy. It is an incredible mess with a few decent action scenes. Let's move away from that. Only out of nostalgia – Patrick Swayze was in great shape here. ()

Quint 

az összes felhasználói recenzió

angol A superb caricature of 1980's guy movies with five Golden Raspberry nominations, it often tops the best guilty pleasure film lists. Road House is essentially a kind of modern macho western with kung fu action, combining Western culture with Eastern philosophy and containing so many memorably absurd moments that it's impossible to be bored for a moment. Patrick Swayze plays a world-famous bar bouncer and Zen warrior with a PhD in philosophy whose life's work includes philosophizing, making out, smoking, practicing Tai Chi, and, for that matter, kicking ass and ripping bites out of necks. Swayze's character is tasked with bringing order not only to one wild bar, but to an entire town that is controlled by a gang of local rich guys. With a stoic expression, he at first tries to resist the unnecessary violence, but in a world dominated by testosterone and toxic masculinity, that can't last long. Road House is entertaining for its simple black and white, maddening stupidity and complete disconnect from reality. It's set in a world where characters beat each other up, blow up their houses without the police ever showing up, and where drunks smash up an entire bar every night that's as good as new the next day. The local hangout, where bands have to play behind an iron fence to avoid being hit by flying shards and pieces of furniture, must have been the inspiration for the vampire hangout Titty Twister in Rodriguez's From Dusk Till Dawn (both films, incidentally, feature the band Tito & Tarantula). As in every 1980s actioner, there is the mandatory batch of unwanted homoerotic undertones. Swayze doesn't waste a single opportunity to take his shirt off, while his fully-clothed adversaries never take their eyes off him. The film is reportedly shown to New York police officers as part of their training, apparently because of the main character's moral code of even if someone calls you a dick, be nice. ()