A hó hatalma

  • Dánia Smilla's Sense of Snow (több)
Előzetes

Tartalmak(1)

A havas Koppenhágában baleset történik: egy hatéves kisfiú rejtélyes körülmények között lezuhan a tetőről. A grönlandi Smilla Jasperson, aki szintén abban a házban él, pontosan tudja, hogy a gyerek mennyire rettegett a mélységtől, így gyilkosságot sejt. A hóban hátrahagyott nyomokból kiolvassa, hogy a kisfiú menekült valaki, vagy valami elől. A rendőrség nem hisz az asszonynak, sőt mintha akadályozni is próbálná. Smilla élete is veszélybe kerül, ahogyan egyre többet megtud az ügy hátteréről. (InterCom)

(több)

Recenziók (4)

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol The book is an original and highly unconventional mix of genres (that ending, though), a sort of "lyrical-social eco-whodunit", while the film adaptation sticks to a mostly mysterious storyline like out of The X-Files, which is definitely not a bad thing. ()

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Az X-akták filmsorozat jobb epizódjának kétórás változata, kiváló színészi alakításokkal, egy izgalmas rejtéllyel aláfestve. Lassú, törékeny film, amelytől nem szabad sok akciót várni, de rá kell hangolódni a hangulati rezgéseire. ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol I give it a weak three stars basically only for highly above-average cast, location, wherein shots of Nordic landscapes, glaciers, and overall extraordinary environment naturally play a positive role, and ultimately for directing skill, when Bille August is able to keep the viewer in suspense for a long time and evoke greater expectations than the cliché ending brings. I never read the book, so the revelation of this promising mysterious spectacle disappointed me a lot. The last 15 minutes of the film simply sink it. It needed more work on the script and avoid predictable scenes at the end, which seemed to come out of a movie parody. Overall impression: 50%. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol I haven't read the book, but from the looks of the adaptation, I'd guess it's something along the lines of Dan Brown's (non-Langdon) stuff. Which is not a bad thing. The film looks good, and I was surprised by the likable cast led by a very cool Julia Ormond, but the moment the heroine boards a ship and sets off for Greenland, an interesting thriller with a solid atmosphere becomes a strangely dull parade of strange situations, culminating in a final explosion and (not shown) escape from an avalanche that would have been unbelievable even in a Bond film. Alas. A big bonus is the music by Gregson-Williams and Zimmer - I haven't heard it yet, but it strikes me as one of their best works ever. ()