Pengeélen

Előzetes

Tartalmak(1)

Karl Childers 12 éves korában került elmegyógyintézetbe, mert rajtakapta az anyját egy számára ismeretlen férfival, és ez annyira felizgatta, hogy végzett mindkettejükkel. Ám amikor az intézetben drasztikus költségcsökkentésre kényszerülnek, Karlt is elbocsátják. A fiú egy kisvárosban köt ki, ahol összebarátkozik Frankkel. Frank anyja, Linda is megkedveli Karlt és megengedi, hogy náluk lakjon. Egyikük sem számol azonban Linda szűklátókörű és részeges barátjával, Doyle-lal... (Metropolis Film)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (3)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Egy olyan alapvető indie vállalkozás, mint Tarantino Kutyaszorítóban filmje vagy Jim Jarmusch legjobb alkotásai. Az a fajta film, amelyet a legjobban tisztelem - személyes és emberi, egy ember által briliánsan megírt, rendezett és eljátszott, ráadásul üzleti siker reménye nélkül. Ötödik csillag bájos Jarmusch, és egyedi Duvall kámeaszerepért. ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol A peculiar indie effort with no chance of commercial success, for which it is too slow, intimate and intellectual. And practically the same could be said of its artistic values, for which it’s too sedentary and sentimental. However, it plays the emotional strings more than well. A unique one man show from Billy Bob Thornton, who is completely distinctive both behind and in front of the camera. ()

Hirdetés

lamps 

az összes felhasználói recenzió

angol First of all, Billy Bob Thornton is phenomenal, and his incredibly focused performance awakens in me an angry astonishment that an actor of his calibre can be so ignored by critics and fans alike. He’s one of the few actors who can get as close to the audience as possible with his performance and erase any optical difference between reality and film, which he demonstrates here in the role of the retarded Karl (I would easily compare his creation to such icons as Jack Nicholson in The Shining or Tom Hanks in Forrest Gump – with reservations, of course). The film itself is not groundbreaking, it’s clear from the beginning how it will end, and it’s somewhat marred by some slightly extortionate screenwriting clichés (the little brother in the garbage can?), but it still impresses with its very personal, human and accessible form, which makes everyone forget for at least a moment how authentic and believable Billy is. This is much more than a fairy tale with a clear course, let the Oscar nominations speak for themselves. 85% ()

Galéria (24)