5x2

Előzetes

Tartalmak(1)

Egy pár életének 5 jelenete, avagy hogyan élhet a mai világban egy férfi és egy nő, s mindez öt különböző változatban. Ozon termékeny tehetségével. Fassbinderhez hasonlítható nagyságú rendező, csak francia stílussal megáldva. Férfi és nő egymásba szeretnek, összeházasodnak, gyermekük születik, majd kapcsolatuk hirtelen megromlik. Problémáikra végül nem találnak más kiutat, elválnak. Öt jellegzetes momentum egy ma tipikusnak mondható párkapcsolat történetéből, happy end nélkül. A film érdekességét az adja, hogy rendező visszafelé meséli el a történetet, a boldogtalan végkifejlettől haladva a két ember megismerkedéséig, ahol a szerelmes Marion és Gilles jövőjüket csak együtt tudják elképzelni. Ennél az öt érzékeny epizódnál az élet nagy kérdéseit tárgyalja Rohmer stílusban, Bergani mélységgel. (Budapest Film)

(több)

Recenziók (3)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Menj el egy sörre idősebb, házas vagy már elvált haveroddal, és mindent első kézből, ingyen megkapod anélkül, hogy az érdekes film élvezetével kapcsolatos elvárasaid megsérülnének. Ozon úgy írta és forgatta a "házassági dokumentumfilmjét", mint egy tévéfilmet - formailag takarékosan és laposan, tartalmilag igénytelenül és szürkén. Az olyan filmek, mint az Intimitás vagy A zongoratanárnő legalább valamiről szóltak. Ez a film nem szól semmiről, motorja csak a jól megfogott, de sehova sem vezető pszichológiai pillanatok - vagyis valami, ami egy teljes értékű és forgatókönyv szempontjából kidolgozott filmben "csak" ragasztó a valódi dráma közepén. De a színészek végig kellemesen élethűek, és a film befejezése nagyon szép. ()

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol I can't help but feel like 5x2 was a theater play the whole time. That was mainly because the director and screenwriter François Ozon conceived the film in five acts, each of which presented two identical people. However, whether it is the initial divorce (in reverse chronological order), raising the son, his birth, the wedding, or the final encounter, every time it feels like the viewer is witnessing completely different people. Yet there was something missing in these five main points of marital cohabitation. I missed the coherence of the plot that unfolding before my eyes. In fact, the scenes could be used as a good basis for a TV miniseries, rather than as a single feature film. The connection between them is left for the viewer to imagine, and although it's not difficult to do so – Ozon truly excelled as a director – this "connection" should have been the main focal point of his "pushing the envelope." This leaves the viewer with five episodes to watch without the slightest interest, because the film as a whole lacks any atmosphere and any "focal point" in which we could form a relationship with the characters. In fact, this film is so self-absorbed and self-indulgent that it doesn't really need anything or anyone, including the viewer. And that's really as solid as 5x2 equaling 10. That’s too bad because something could have been done with the one. ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Whether the characters are getting to know each other, taking, suffering, or divorcing, they behave so foolishly that not even the most contradictory psyche or life obstacles can excuse it. It's hard to believe that a film that delves so deeply into the intimacy of a relationship can be so unpleasantly cold and alienated. ()