Legnézettebb műfajok / típusok / származások

  • Dráma
  • Akció
  • Vígjáték
  • Horror
  • Krimi

Kedvenc filmek (10)

Psycho

Psycho (1960)

Téves a Psycho filmet egy műfaj képviselőjeként értékelni, vagy mint olyan filmet, amely alatt a néző néhány csillag erejéig félt. A Psycho film megérdemli, hogy úgy értékeljük, mint a filmművészet lehetőségeinek bemutatóját. Alfred Hitchcock zseniális kreativitásának bemutatójaként. És ezen az úton haladva csak egy következtetésre lehet jutni: a Psycho nem film, hanem szuperfilm. Először is van ez a film, és csak ezután vannak filmek, amelyeket néhány csillaggal lehet értékelni aszerint, hogy mennyire jók. ___ Tegyük fel, hogy egy festő ecsetjének X lehetősége van a mozgásra, dőlésszögre a vászonhoz, intenzitásra megérinteni a vásznat. A filmrendezésnek, munkának a filmes folyamatokkal és nézővel is megvannak a maga lehetőségei. Hitchcock megszelídítette ezt az X számú lehetőséget, amelyekkel más filmesek dolgoztak, mosolyogva zsonglőrködött velük, és megteremtette az XYZ lehetőségek új palettáját. A filmkészítés tudomány. Ki és mikor lesz nála nagyobb filmes feltaláló?

Apokalipszis most

Apokalipszis most (1979)

Az Apokalipszis most - A végső vágás egy nagyon nehéz egzisztenciális film, amely néhány napig nyomja a gyomrodat, és elgondolkodtat, hogy mit is láttál az imént. Lehangoló utazás forró poklon át. Abban különbözik a többi háborús filmtől, hogy a háború által megtestesített gonoszságot itt nem látni, hanem érezni lehet. És még ha fáj is és kényelmetlenül megterhel bennünket, nem fordíthatunk neki hátat. Hipnotikus, lélegzetelállító munka.

Tigris és sárkány

Tigris és sárkány (2000)

"Nincs növekedés segítség nélkül, nincs cselekvés válasz nélkül, és nincs vágy korlátozás nélkül. A világ tele van tigrisekkel és sárkányokkal." Az első megtekintés akklimatizálódás volt, tele csodálkozással és enyhe bizonytalansággal. A második azoknak a szabályoknak az elfogadása volt, amelyeken az eddig nem látott filmvilág állt. A harmadiktól az ötödikig pedig a leglelkibb és legmeghatóbb érzelmi élmény volt, amit valaha is átéltem a mozivászon előtt. De a Tigris és sárkány című film inkább egy epikus filmes költemény, amelyet újra és újra meg tudok nézni, és amely, akárcsak egy jó filmzene, soha nem veszít semmit a hatásából. Ang Lee megragadta a beteljesületlen szerelem, az árulás és a felelősség témáit, és egy társadalmilag semleges, spirituálisan tiszta környezetbe helyezte, ahol korábban nem látott dimenziókat tudott adni nekik. Az "Elpazaroltam az egész életemet..." jelenet örökre visszhangozni fog bennem.

Schindler listája

Schindler listája (1993)

Mit is írhatnék róla, ha nem akarom csak úgy szárazon felhozni az összes szuperlatívuszt, és hozzárendelni a filmkészítésének minden egyes eleméhez? Wellesnek van az Aranypolgár című filmje, Coppolának A Keresztapa I. filmje, Kubricknak az 2001: Űrodüsszeia filmje és Spielbergnek a Schindler listája című filmje. Ralph Fiennes által alakított Goethe Amon az emberi szellem hanyatlásának megtestesítője, aki történelmünk legnagyobb tragédiájáért felelős. John Williams filmzenéje a kortárs filmzene csúcsa, Janusz Kaminski operatőr a bálványom - mint a fekete-fehér kompozíció imádója számára -, a krakkói gettó kiirtása pedig az egyik legborzalmasabb jelenet, amit valaha filmvásznon láttam. Steven Spielberg ezzel a filmmel teljesítette azt a küldetést, amiért rendező lett. Én pedig legszívesebben bekeretezném minden egyes felvételét, és azt kívánnám, bárcsak visszaforgathatnám az időt, és megakadályozhatnám mindazt, amiről szól.

Frankenstein menyasszonya

Frankenstein menyasszonya (1935)

A Frankenstein menyasszonya című film a dráma, a horror és a fantasy témák leg(szerelmes)teljesebb ötvözete a mozivásznon. A klasszikusok klasszikusa, amely számomra a nézői boldogság, a gazdagodás, a kiteljesedés, a rajongói életesemény eufóriáját közvetítette.

Ponyvaregény - Pulp Fiction

Ponyvaregény - Pulp Fiction (1994)

Korunk legeredetibb filmrendezőjének legjellegzetesebb kézjegye, amely legjobban meghatározza forgatókönyvírói és rendezői kiválóságát. Az egyik olyan film, amely nélkül nem lenne FilmBooster projekt.

Ed Wood

Ed Wood (1994)

Ed Wood nem tökéletes. Az utolsó negyedében kissé lemerülnek az elemei. Ennek ellenére - az érzések, amelyeket minden emléke felidéz bennem, és amelyeket főleg a csodálatos filmzene hallgatása vált ki belőlem, a legnagyobb filmrajongói szikra gyújtását jelentik. Ami Spielbergnek a Schindler listája, az Tim Burton számára az Ed Wood. És számomra - aki nagyon rossz filmek rajongója is vagyok - ez csodás tisztelgés a filmművészet előtt. Minden egyes karakterével, Johnny Depp minden vigyorával, minden bájos és egyben komikus jelenettel, amit Burton úgy adagol, mint egy hullámvasúton. It's a treasure!

Az elefántember

Az elefántember (1980)

Humanista odüsszeia egy külsőleg szörnyű, de belsőleg gyönyörű ember lelkébe. Mesteri kamera- és fénytechnika, kivételes színészi alakítások. Az anyag olyan érzékeny rendezői megközelítése, mintha az illető térden állna előtte. Egy filmes esemény az egyik legszebb befejezéssel a mozivásznon.

A remény rabjai

A remény rabjai (1994)

A "kártyák felfedésekor" elakadt a szavam, és a zárójelenetig leírhatatlan borzongató extázisban maradtam. Nem tudtam, hogy sírjak-e, ugráljak-e örömömben, vagy csak üljek csendben és élvezzem, amit az imént elém tettek. Miután hazaértem a moziból, lekapcsoltam a villanyt, feltettem Thomas Newman filmzenéjét és megpróbáltam minél tovább fenntartani az extázist. A remény rabjai egy lassú tempójú film, amely bemutatja a két főszereplőt és néhány mellékszereplőt a börtön falai mögött, egy saját szabályokkal rendelkező világban, majd elmagyarázza, hogy mit hozott számukra a találkozás ezen a fájdalommal és kétségbeeséssel teli helyen. Egy film a "reményről, amely szárnyakat ad", egy film a valaha volt legmeglepőbb, legerősebb és legszebb fináléval.