A játékos

  • Hollandia The Gambler

Tartalmak(1)

1870, Baden-Baden: egy fiatal nő, karján kisgyermekkel, belép egy elegáns kaszinó ajtaján. 1866, Szentpétervár: Dosztojevszkij, a legnagyobb élő orosz írók egyike súlyos anyagi gondok között él. A kiadója alkut ajánl: ha huszonhét nap alatt megír egy százhatvan oldalas regényt, megmenti az adósságoktól. Az író kényszerhelyzetében rááll az alkura. Az öngyilkos vállalkozáshoz gyorsírót keres, így ismeri meg Annát, a gyorsíróiskola legjobb növendékét. Anna apja nagyon beteg, égető szükségük van a pénzre. Megkezdődik a közös munka. A regény a képzeletbeli Roulettenburgban, a kaszinóiról és mulatóiról híres kisvárosban játszódik. Alekszejt, a tábornok gyermekeinek nevelőjét a szép Polina rántja magával a játékszenvedélybe, jóllehet mind a tábornok, mind Polina nyakig el van adósodva, s egy kétes hírű, francia arisztokrata, De Grieux tartja őket markában. A szenvedély rabjai abban reménykednek, hogy a betegeskedő, dúsgazdag nagymama hamarosan meghal, s ők örökölnek. Moszkvába küldött távirataikra azonban válasz helyett a nagymama érkezik, s hamarosan ő is a rulettasztal foglya lesz. Anna írás közben a történet hatása alá kerül, mindent átél gyanútlanul. Meg is rémül, menekülne, de apja meghal, s még inkább kell a pénz a temetésre. A valóságban is felbukkannak a regény szereplői, s Polina újra játszani csábítja az írót. Anna azonban közbelép, a regény elkészül, s az író Anna ujjára húz egy aranygyűrűt. Ismét 1870-ben vagyunk: Anna az aranygyűrűvel kiváltja férjét a játékteremből. (Budapest Film)

(több)

Recenziók (2)

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol It wasn't the kind of experience I had originally expected. It may have been up to par acting-wise, but the story was about as exciting as watching grass grow. And that’s something considering that the film largely took place at a roulette table, which can leave you on pins and needles in other circumstances. ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol The set design was great, and not even Hollywood would have to be ashamed of it, but if I appreciate the set design the most in a feature film, something is wrong. The film basically has a very reasonable runtime, but subjectively, it seemed to me about 20 minutes longer and for most of that time, I felt that something was amiss in the dramaturgy. The Russian realities are well portrayed, and no one needs to be ashamed of their acting, but as I said, I still felt the passage of time. In the end, this co-production falls into the broad group of films that don't offend, but also don't impress. Overall impression: 60%. ()