Tartalmak(1)

A halál szigorú terv szerint dolgozik. Akit kiszemel magának, az nem bújhat ki és nem bújhat el: búcsúznia kell az életétől. A tizenkilenc éves Kimberly (A.J. Cook) különös véletlenek sorának köszönhetően megúszott egy borzasztó autószerencsétlenséget. Útitársai meghaltak, ő azonban túljárt a halál eszén. Sőt, ha ez nem volna elég, misztikus megérzései segítségével újabb életeket ment meg. De a halál nem szereti, ha játszanak vele. És a túlélők egymás után válnak különös, megmagyarázhatatlan balesetek áldozatává. A 180-as repülőjárat egykori utasai és Kimberly összefognak, hogy segítsenek másokon és megmentsék saját magukat. (InterCom)

(több)

Recenziók (4)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Kevesebb hangulat, túlbonyolított és kevésbé áttekinthető cselekmény, mint az első Végső állomás című filmben. És hektikusabb, hangulatilag lazább és szórakoztatóbb, kis adag fekete humorral. Eléggé brutális gore. És az egész trilógia legjobb jelenete - a nyitó láncos autóbaleset bravúrosan van leforgatva! ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol It’s just porridge. If you take away the well-directed and well-thought-out murders, all you're left with is a silly plot. Some of the murders are indeed exhibitionistic (I had to watch the log fly through the police car during the opening set-piece twice in a row, it's not something you see every day), but the fascination with death, even if perfectly staged, is otherwise completely beyond me. ()

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol A recycled version of a good idea, but here it doesn’t work very well. The only positive things here are the original and absolutely freaky deaths. Okay, sometimes they are too excessively over-combined, but always really gory. Nothing else about Final Destination 2 is worth mentioning. Only perhaps the completely dumb screenplay, but that’s to be expected, isn’t it? ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol If in the first part I wrote that the screenwriters kill off their characters with morbid humor, I don't know what to write here because death methods have already reached more or less amusing extremes (see the cables that no one pulls out). However, the creators could at least try to modify the plot instead of transparently copying it. The first anniversary of the flight or the rescue of passengers from a crash in the style of "I see a crash, so I'll step on the gas even more forcefully" doesn't really add to the experience. When clichés begin to sink deeper and all dialogues about "Death catching up with its debts" seem very funny, interest in further parts diminishes. The first one looks much better in the light of its sequel. ()