Ingmar Bergman nyomában

(fesztivál filmcím)
  • Németország Auf der Suche nach Ingmar Bergman (több)
Előzetes

Tartalmak(1)

Ez a Bergman portréfilm legalább annyira szól magáról a svéd rendezőről, mint német rajongójáról, a film alkotójáról Margarethe von Trottáról. Nem is lehet ez másként, hiszen Trotta is az európai művészfilm jelese, többek a Katarina Blum elvesztett tisztessége és a Bergman hatásokat mutató Nővérek, avagy a boldogság egyensúlya rendezője. Elmegy a helyre, ahol A hetedik pecsét forgott, és szakértő filmesként kielemzi a tengerparton a híres jeleneteket. Bemehetünk vele Bergman lakásába, megláthatjuk a házat, ahol a rendező felnőtt, ami a Fanny és Alexander helyszíne lett, és közben nem csak Bergmanról, nem csak alkotótársairól, mondjuk Liv Ullmannról, Jean Claude Carrière-ről, Katinka Faragóról és Bergmanhoz fűződő viszonyukról tudunk meg sokat, lényegeset, hanem magáról a rendezőnőről is, aki nem kis büszkeséggel veszi le az albumot, amibe Bergman a kedvenc filmjeit gyűjtötte össze: és Sjöström, Kuroszava remekművei mellett persze ott van a Nővérek is. Remek alkalom, hogy Trotta régebbi filmjeit is újranézzük, meg persze az olyan újabbakat is, mint a misztikus Vízió. (Budapesti Klasszikus Film Maraton)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (1)

Goldbeater 

az összes felhasználói recenzió

angol This is an honest documentary, through which Ingmar Bergman is remembered mainly by people who really knew him and worked with him. Although they do remember him in a good way, some are not afraid to subject the great man to mild criticism. So it is not a biased sycophantic glorification of Bergman, for which I give this a big thumbs-up. Undoubtedly, the most important appearance is by Liv Ullmann. I was slightly disappointed that Bergman’s favourite actor Max von Sydow did not appear among the contributors, but that, however, could not be helped. The only flaw in its beauty for me was director Margarethe von Trott constantly needing to always have the last word and jump on the interviewees in such a way that they could only then simply nod and repeat: "Yes, yes, yes," thus confirming that she is capable director, but as a facilitator, she failed and that irritates slightly. However, I still left feeling positively about the documentary. [KVIFF 2018] ()

Galéria (17)