Tisztogatók

(fesztivál filmcím)
  • Németország Im Schatten der Netzwelt - The Cleaners (több)
Előzetes
Dokument
Németország / Brazília / Hollandia / Olaszország / Egyesült Államok, 2018, 88 perc

Tartalmak(1)

Lépj be a digitális tisztogatás árnyékiparának rejtőzködő világába, ahol az internet megszabadul minden olyantól, ami nem tetszik neki. Kik döntik el, milyen tartalmak túl veszélyesek ahhoz, hogy láthassuk őket? És kik nézik végig ezeket? Találkozhatsz a Szilícium-völgy tehetős vállalkozói által a harmadik világba kiszervezett több ezer ember közül öt „digitális guberálóval”, akiknek az a dolga, hogy a „nem megfelelőnek” minősülő tartalmat letörölje a netről. Ezzel párhuzamosan a világ minden tájáról találkozhatsz olyanokkal is, akiknek az életét drasztikusan befolyásolja az online cenzúra. Egy átlagos „tisztogatónak” napi szinten több ezer (gyakran mélységesen felkavaró) képet és videót kell megtekintenie és besorolnia, ami tartós pszichés következményeket von maga után. Munkájuk azonban alapkérdéseket vet fel: egy kép mitől minősül művészi alkotásnak vagy éppen propagandának? Hol van a határ, amikor a közösségi média nem válik a törvények által megzabolázhatatlanná, de nem is fojtja meg a cenzúra? A The Cleaners a burokként körülölelő digitális világ nyugtalanító kérdéseit feszegeti. A film végigköveti, hogyan vált a közösségi média egy utópisztikus, összekapcsolt világ álmából az álhírek és a radikalizmus hálójává. (Budapest International Documentary Festival)

(több)

Videók (2)

Előzetes

Recenziók (1)

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol Its sophisticated attractive form conceals that, in terms of content, the film is - how to diplomatically put it - somewhat empty. If you try to summarize at the end what you have learned, I think the list will be very brief. The Cleaners sells banalities that must be clear to a reasonable and at least somewhat knowledgeable viewer before watching it. I have been pondering a lot about how to review The Cleaners. In the end, for its excellent camera work and portrayals of social contrasts in Filipino society, I will lean toward a weak three-star rating. What really bothers me is the attempt at emotional manipulation, which I clearly sensed in a number of scenes, for example, when the camera lingers for too long on the face of a worker describing the beheading of people in videos by jihadists. Here, it is clear that such scenes serve no other purpose than to attract attention and sell the documentary to the widest audience possible and generate buzz in the media. Overall impression: 50%. ()

Galéria (9)