Streaming (1)

Tartalmak(1)

Kazan e filmje a mai Amerikába helyezve és a modern filmművészet fő konfliktusával, az elidegenedéssel bonyolítva ismétli meg az ugyancsak saját regényén alapuló Amerika, Amerika (1963) alaptételét: eljöhet az ember életében olyan időszak, mikor gyökeresen szakítani kell korábbi életével, hogy egyáltalán életben maradjon. Balek legyen vagy gazember – ez a drámaian kiélezett alternatíva állt az Amerikába vágyó görög fiatalember előtt; érdemes-e tovább élnie tipikusan amerikai életformáját, merül fel a befutott középkorú reklámszakemberben, Eddie-ben, s felidéződik a múltja a bevándorolt görög szőnyegkereskedő apával és egy igaz szerelem elszúrt lehetőségével. A megegyezés sajátos drámájában az emberi felbomlást, azaz az elidegenedést csak új módon – szinte „pszichologizálva” – lehet megragadni. Erre utal, hogy Kazan a témát eredetileg regényben írta meg, élve azzal, hogy az irodalom nagyobb lehetőséget ad a belső ábrázolásra, majd a megfilmesítésnél teljes egészében az érzelmi folyamatok kibontakoztatására koncentrált. (Örökmozgó)

(több)

Recenziók (1)

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol One thing is certain - Elia Kazan wanted to make a very ambitious and powerful film to prove that he did not belong to the old guard and could fully compete with other directorial legends of his time. This film was highly anticipated and unfortunately, I just can't get into its rhythm, it simply doesn't sit well with me. The famous stars Douglas and Dunaway in their roles don't sit well with me either. I can't say if the decisive mistake is in the script or the direction, but I didn't get into The Arrangement and other films made on the same theme of professional and life burnout and midlife crisis seem much more convincing to me, whether it's American Beauty or The Ice Storm. Overall impression: 45%. ()