Végzetes képzelgések

Előzetes
Dráma / Horror
Egyesült Királyság / Egyesült Államok, 1972, 104 perc

Tartalmak(1)

Cathryn, a gyermekkönyveket író asszony fotóművész férjével Írországban kibérel egy vidéki házat, hogy kapcsolatukat újragondolják és megtalálják ismét az egymáshoz vezető utat. A közös kikapcsolódásnak induló utazás azonban nem úgy alakul, mint azt eltervezték. Az asszony férjét inkább saját kedvtelései kötik le, mintsem foglalkozna felesége egyre jobban elhatalmasodó képzelgéseinek kezelésével. A démonjaival küzdő, magára hagyott asszony elméjéből az elszigeteltség olyan látomásokat csal elő, amelyek nemcsak a jelenét, hanem a jövőjét is alapjaiban változtatják meg, az események pedig megállíthatatlanul vezetnek a tragikus végkifejlet felé. (MTVA)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (3)

angel74 

az összes felhasználói recenzió

angol The first half-hour strongly reminded me of Bergman's work, but gradually the story began to annoy me more than entertain me, so I finished it only with great effort. However, I must admit that the film cannot be denied its eerie atmosphere, which is significantly supported by unsettling music. (60%) ()

J*A*S*M 

az összes felhasználói recenzió

angol Psychological horror dramas about someone with schizophrenia (or another condition, I ignore the terminology) are getting on my nerves! Basically, there are only two overlapping possibilities: it’s either reality or imagination. The first few films of this type you see are interesting and it’s fun to guess what is real and what isn’t, but then it gets boring and now I’m in a phase when I feel like turning them off. Fortunately, Images is very well made, the atmosphere is very good and Susannah York plays her madness with panache, so there’s not much to complain about – only that I didn’t have that much fun. 6.5/10 ()

Hirdetés

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol I'm sorry, Robert, but you are not going to like this. Images has aged - what could once seem sophisticated and impressive has long been surpassed by time. Similar elements are successfully utilized by a number of modern thrillers and horrors, as well as psychological dramas, and your film looks like an affected movie with an equally affected heroine, accompanied by hysterical music. Today's viewers quickly figure out who they are dealing with, and what her secret and emotions are based on. I would also be very cautious with superlatives regarding Susannah York's performance. This is a rightfully forgotten part of film history, suitable at best for a movie club. Overall impression: 45%. ()

Galéria (34)