Emlékek őrzői

Előzetes 3

Tartalmak(1)

Anne Guegen több, mint egy középiskolai történelemtanár: őt valóban érdeklik a gyerekek és szenvedélyesen szívén viseli a különböző vallási és felekezetű diákjainak a sorsát, akiket empatikus képességeire hagyatkozva nem csak tanítani, hanem az életre nevelni is igyekszik. Annak ellenére, hogy hosszú évek munkájával szerzett szakmai tapasztalatokkal rendelkezik, az idei osztálya még számára is különösen komoly kihívást jelent. Az osztály érdektelensége a tananyag iránt, tiszteletlenségük tanáraik és egymás iránt, arra készteti a tanárnőt, hogy szinte megoldhatatlan feladat elé állítsa a gyerekeket. Benevezi őket egy középiskolai versenyre, amelynek témája: Gyerekek és tinédzserek a náci koncentrációs táborokban. Anne minden akaraterejét és kreativitását beveti, hogy a dolgozat megírásán keresztül felébressze a gyerekek érdeklődését és tenni akarását, hogy felfedezzék magukban a gondolkodni képes, mindenre nyitott fiatalt. Ahogy közeleg a dolgozat leadásának határideje a gyerekek elkezdenek hinni magukban, kinyílnak egymás felé, elmosódnak a vallási és etnikai korlátok közöttük és, noha mindez hétköznapi problémáikra nem feltétlenül hoz megoldást, de megtanulnak együtt dolgozni a közös sikerért és az élethez való hozzáállásuk is alapjaiban változik meg. A film valós eseményeket dolgoz fel. (MTVA)

(több)

Videók (5)

Előzetes 3

Recenziók (1)

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol The famous film To Sir, with Love can be considered idealistic. A movie that wants to believe that a teacher full of ideals and determination can achieve the seemingly impossible. Although I do not identify with it and where it tries to evoke catharsis, it actually brings a smile to my face, and I feel the authenticity and passionate enthusiasm in it. Once in a Lifetime, on the other hand, gives more of a feeling of a government contract. Parts ordered by the Ministry of Education and Culture with the aim of bringing the class community together and instilling in the descendants of immigrants a sense of belonging to French society, and trying to convey the message of French republicanism to them. Where the bitter drama of The Class shows a depressive and hopeless picture of unincorporated and demotivated troubled youth from poor Parisian suburbs, Once in a Lifetime offers simple and overly easily functioning solutions. If the teacher could gradually engage eight to ten more students alongside the two or three outstanding students through patient and persistent work, it would seem more believable. But here, as is usual with such works, we are witnessing a miraculous transformation of the whole class. Should I really believe that students who, at best, seem likely to end up unemployed and homeless, or at worst, as reinforcements for organized crime and jihadist terrorist organizations, only need such a small bit of incentive for transformation? That a girl who, with her approach, must push an ordinary teacher to suicidal thoughts, later presents a project with enthusiasm worthy of Rosa Luxemburg fighting for the German proletariat? Once in a Lifetime is suitable for a school performance where teachers will make a note, and students will either ignore them or mock them. The only positive aspect I see is the presence of a number of promising young actors whom I would like to see in a few years in a film with a better script, one that I could believe in. Overall impression: 35%. ()

Galéria (28)