Pokolba a szerelemmel

  • Egyesült Államok Down with Love (több)
Előzetes

Tartalmak(1)

Barbara Novak (Renée Zellweger) fiatal írónőként érkezik New Yorkba új könyvével, melynek Pokolba a szerelemmel a címe. Művével nyíltan tagadja a szerelmet, de feltétlen igent mond a karrierre és a szexre. A forradalmi nézeteket hangoztató kötet hamar a bestseller-listák élére repül, szerzője pedig magára vonja egy veszélyes ellenfél figyelmét. Az elsőkönyves írónőre felfigyel New York legnagyobb nőcsábászának tartott Cather Block (Ewan McGregor), aki ráadásul jó tollú sztárújságíró is. Mi sem természetesebb, hogy Block a regényt, illetve az írónő ellene irányuló személyes megjegyzéseit sértésnek veszi, ezért leleplező cikk írásába kezd. Célja nem egyszerűen Barbara elcsábítása, hanem hogy bebizonyítsa: még a feminista mozgalmak példaképe is képes a szerelemre. (RTL Klub)

(több)

Recenziók (4)

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol A stylised comedy gently parodying the classics of the "Golden Age of Hollywood", with decent dialogues, and though it loses pace here and there, that flowing duo makes up for it. And that's about it, that's all it offers, but qualitatively it's enough for excellent romantic entertainment. ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol I don't give a damn about love parodies, it both mimics the golden 60s and the film production of big American studios from that time. Moreover, it also makes fun of fashionable feminism and the gender movement. More could certainly have been extracted from that material, the film does not belong to those that would appear in the top rankings, but the pleasant and functional cast makes it an attractive spectacle. Renée Zellweger and Ewan McGregor simply belong to the top and it shows. Overall impression: 70%. ()

D.Moore 

az összes felhasználói recenzió

angol This comedy/parody/tribute is (along with the Austin Powers films) one of the most charmingly stylized films I've seen in years. From the opening logos of 20th Century Fox and CinemaScope, to the animated credits, the exuberant Renée Zellweger and Ewan McGregor, the colorful costumes and color-coordinated sets, the music that plays almost all the time and complements the action in the film exactly the way it used to be done, little things like the use of rear projections during car rides, the huge windows of the hotel rooms and the obviously painted New York behind them, to a really beautifully wacky script full of lots of wacky characters and gags and a final twist or musical numbers... Everything is so stylish and the atmosphere of those (mostly) black-and-white lemonade romances oozes so much from everything that it's simply irresistible and lovers of the genre (by which I don't mean contemporary romantic comedies) shouldn't hesitate for even a second. ()