A fekete macska

Horror
Olaszország, 1981, 92 perc

Rendező:

Lucio Fulci

Adaptáció:

Edgar Allan Poe (elbeszélés)

Forgatókönyvíró:

Lucio Fulci

Operatőr:

Sergio Salvati

Zeneszerző:

Pino Donaggio
(további alkotók)

Tartalmak(1)

A történet egy vidéki kisvárosban játszódik, ahol Robert Miles professzor éjszakánként a temetőben kutatja a túlvilág titkait, miközben fekete macskájának időről-időre áldozatául esnek az emberek. Gorley nyomozó és társa, Wilson őrmester egy csinos, fiatal riporternő, Jill Trevers segítségével nyomoz a gyilkosságok után. Azonban annak amit találnak senki sem örül. A macska ugyanis nem igazi macska hanem egy nő aki fel tudja venni az állat alakját. A hölgy Lilian Grayson átalakulásai során pusztítja el azt, akit éppen lát. Később kiderül, hogy ezt a képességet, vagy inkább átkot, a professzornak köszönheti. (Mokép)

(több)

Recenziók (2)

POMO 

az összes felhasználói recenzió

magyar Ha nem lennének a mindenütt jelenlévő közeli képek a szemekről, rá sem ismernénk Lucio Fulcira. Forgatókönyv szempontjából áttekinthető thriller minimális vérrel, egy angol falu környezetében forgatva. Rejtélyes fekete macska és gazdája, egy hős nyomozó, egy hős-újságírónő és az említett macska által elkövetett gyilkosságok körüli rejtély fokozatos felgöngyölítése. Fulci egyik legkonvencionálisabb, de a mainstream-en belül az egyik legkomolyabb alkotása. Jól kivitelezve a színészi játék, látvány és zene oldaláról is (profi Pino Donaggio). Az egyetlen probléma a valódi feszültség hiánya. Helyenként egy kicsit unalmas. ()

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Lucio Fulci's last really good film. His typical eye fetish is taken to the extreme here (I'm not lying when I write that there are a good 30 close-ups of eyes), but the plot makes a lot of sense, as it's based on a good short story by E.A. Poe (some of whose motifs were successfully flirted with by Roger Corman in the 60s), some of the murders are laughably naive and some are solidly executed, and there's a really decent soundtrack for Fulci's films. As for the violence that is so typical of Fulci, it’s not so naturalistic, and he’s relatively sparing with the blood, though he coaxes the whole thing with the insight of a reliable craftsman. ()