Streaming (1)

Tartalmak(1)

Sok ember hagyja el a szülőföldjét, és máshol kezd új életet. A legtöbb országban azonban nincs hely a számukra, gettókban élnek. Az ilyen bevándorlók lakta külvárosokban virágzik a gyűlölet. A kilátástalanság, meg nem értettség és az elszigetelődés táplálja, belopja magát minden házba, az emberek lelkébe. A tizenhat éves Abdul kórházba kerül a rendőrökkel való összecsapás következtében. A fiú haverja, Vincent találta meg azt a pisztolyt, amelyet a zavargások során az egyik rendőr elveszített. Arra az elhatározásra jut, hogyha meghal a barátja, akkor az életéért cserébe megöl egy rendőrt. (HBO Europe)

(több)

Videók (2)

Előzetes 2

Recenziók (3)

Othello 

az összes felhasználói recenzió

angol I've perhaps never experienced such anticipation for every new shot in a movie. Where they're going to put the camera this time, where the shot is going to come from, where it's going to take us. Every image, the layout of the characters in it, their body language, the setting of it in the real Paris and its suburbs, all create a strangely magical-realistic microcosm. This, unlike most French social dramas, is not altogether binary and yet has such a sympathetic childlike playfulness to it, reflected in the behavior and aimlessness of the actions of most of those involved. We don't know anyone’s backstory here, unless we project one onto them by virtue of their being an Arab, a Jew, a black man, or a cop. At the same time, the film constantly feels like a game where all the players know the rules, where Paris is a giant playing field where they all pretty much out of boredom just shove each other, double-cross each other, and chase each other between buildings, then they patch everything up again until someone breaks the code and a gun ends up in the hands of someone it shouldn't. Jusqu'ici tout va bien ()

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol A French suburb, racial issues, riots, street fights and protests, black and white handheld camera. Hate may have ambitions to offer a complex viewpoint like, for instance, In the Name of the Father in the UK, but in the process the viewer finds that it actually skims the surface and remains merely shocking, without a broader dimension, like, for instance, Romper Stomper. It's not that the theme and its handling have no value or meaning, but one day of assholes fooling around in a concrete jungle with a few raw moments does not a legend make. ()

Galéria (43)