Bennfentesek

Előzetes
Dokument
Egyesült Államok, 2010, 109 perc

Rendező:

Charles Ferguson

Forgatókönyvíró:

Chad Beck, Charles Ferguson

Zeneszerző:

Alex Heffes

Szereplők:

Matt Damon (narrátor), Andri Snaer Magnason
(további alkotók)

Tartalmak(1)

Az Oscar-díjra jelölt Charles Ferguson rendezése az első film, amely leleplezi a 2008-ban kirobbant gazdasági válság mögött húzódó megrázó igazságot. A globális pénzügyi összeomlás világszerte több mint 2000 milliárd dollárt emésztett fel, és több tízmillió ember vesztette el miatta az otthonát, állását és megtakarítását. Az alapos nyomozómunka valamint a meghatározó pénzügyi döntéshozókkal, politikusokkal és szakújságírókkal folytatott beszélgetések sorozata egy tisztességtelen pénzügyi iparág felemelkedését követi nyomon, és rávilágít az azt működtető emberek, szabályozások és a korrupt politikusok közötti kapcsolatra. (InterCom)

(több)

Recenziók (1)

Othello 

az összes felhasználói recenzió

angol That's awesome for you. Two hours of lines from people sitting around intercut with shots of corporate skyscrapers or something similarly incredibly uninteresting. I realized that Inside Job might not even be a movie. However, I suppressed the pretentious formal standards in me; after all, it’s not like I’m watching Moore. Well, hey, not like I consider myself any kind of economics ace, I almost flunked it in high school, but did this documentary say something that no one knew until now? To dredge up a few people to announce that bankers are a corrupt bunch loaded with cocaine and testosterone (oh btw did you know that gambling stimulates the same parts of the brain as cocaine? and what do the lizards from hell think about that?) is too easy for me. Inside Job basically doesn't once present a complex interview with a real person, but pieces together its own from the out-of-context bullshit of about 20 people. I could use the same methods to turn The Rapid Arrows into porn producers, for example. When Ferguson finally puts together his anti-capitalist bucket of filth, and you tremble with anticipation that he might finally find a solution too, all of a sudden the camera pans around the Statue of Liberty and we're told we should fight back. Really awful. Btw: Oh and I would like to mention that my foot is currently tapping more to the left, lest you think -) ()