Kukart

(fesztivál filmcím)
Filmrészlet
Dokument
Brazília / Egyesült Királyság, 2010, 95 perc

Tartalmak(1)

A közel három éven át forgatott film Vik Muniz fényképész utazását követi nyomon brooklyni otthonából brazíliai szülőföldjére, közelebbről a világ legnagyobb szeméttelepére Rio de Janeiro külvárosában. Fotóinak alanya az ottani önjelölt újrahasznosítók – a “catadores” — vegyes társasága. Muniz eredeti terve az volt, hogy szeméttel “festi meg” szereplőit, de ihletet merített az emberekből, akik a fényképeken olyan méltósággal és kétségbeeséssel alkotják újra önmagukat a szemétből, melynek során az életüket is másként kezdik látni. Ami művészi kísérletezésnek indult, az gyorsan változik át társadalmi elkötelezettséggé – a művész, a rendező és a néző számára is. Ahogy a szemét műalkotássá transzformálódik, úgy születik meg a szemétre vetett emberekben egy más önkép és önértékelés. (Verzió - Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál)

(több)

Videók (1)

Filmrészlet

Recenziók (1)

Othello 

az összes felhasználói recenzió

angol After finishing watching Waste Land, I took the box with the chicken bones next to the computer, an empty bottle of Coke, and a plastic bag and threw it all in one bin, which I then took to the mixed waste in our backyard. This is clear evidence that the document had failed in its purpose. Otherwise, this piece impresses as much as it can with the quality of the means by which it was made, but otherwise it is extremely melodramatic, embarrassingly adoring of the main actor, and aimed at a new age bourgeois audience with the naive notion that modern art has value because it can change established practices. If I subscribed to this theory (i.e. the combination of a certain aesthetic with an attempt at social transformation), the atomic bomb in Hiroshima is the greatest work in the field of modern art. ()

Galéria (18)