Elly története

(fesztivál filmcím)
Előzetes

Tartalmak(1)

Negyedik nagyjátékfilmjében a tehetséges író-rendező, Asghar Farhadi az iráni társadalom szerves részét képező szemfényvesztés-kultúrára világít rá egy felső-középosztálybeli teherániakból álló társaság tragikusan végződő tengerparti kirándulásáról szóló izgalmas drámával. Elly, a szép és kedves óvónő feszélyezve érzi magát a Kaszpi-tenger partjánál tett kiránduláson, ahová az egyik anyuka, a túlságosan rámenős Sepideh vonszolta el. Sepideh rejtett szándéka – mely hamarosan nyilvánvalóvá válik a társaság előtt –, hogy összehozza Ellyt Ahmaddal, aki nemrég vált el német feleségétől, és iráni nőt szeretne asszonyául. A mellékesen elejtett hazugságok egyre inkább megmérgezik a légkört, végül pedig visszaszállnak arra, aki kimondta őket. A problémák részben a tarofból, az ősi perzsa udvariassági formulából, részben pedig a nemi szerepekből és az osztálykülönbségekből fakadnak. A film vígjátéknak indul, amely kifigurázza a modorosságot és az udvariaskodást, ám a 45. percben történő incidenst követően Farhadi fokozza a feszültséget, és sejtelmes thrillerré alakítja művét, melynek akár mottójául is szolgálhat a Walter Scott-idézet: „Mily kusza a háló, mit első cselünkhöz szövünk!” (Titanic Nemzetközi Filmfesztivál)

(több)

Recenziók (2)

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol I have nothing to fault about this two hour movie, but I have this niggling feeling that something is missing. Specifically (at least) an hour of story. Because when it begins to get a little intriguing, the movie is over. In some movies this approach works (and you don’t have to go far for an example), but certainly not here. ()

kaylin 

az összes felhasználói recenzió

angol It's not a gripping American-style film, where Americans would probably turn it into a pumped-up thriller, but it's a film that is guided on a quite human level. Nonetheless, there's tension in expecting how people will behave and what the truth is. Iran proves once again that it has very capable filmmakers. ()