A dán lány

  • Egyesült Királyság The Danish Girl (több)
Előzetes 2

Tartalmak(1)

Koppenhága, 1926. Einar Wegener (Eddie Redmayne) és Gerda Wegener (Alicia Vikander) művészházaspár, a férfi nagy sikereket arat tájképeivel. A kevésbé elismert Gerda köztiszteletben álló polgárok portréfestője. Boldog házasságban élnek, bár a személyes és a művészi megvilágosodás eddig mindkettejüket elkerülte. Mindez változni kezd, mert egy napon Gerdának gyorsan be kell fejeznie egy portrét, ezért megkéri a férjét, hogy öltözzön nőnek és legyen a modellje. Az élmény sorsfordító erejű, Einar rájön, hogy Liliként tudja kifejeznie valódi énjét, és elkezd nőként élni. Gerda váratlanul rádöbben, hogy új múzsája lett, ami kreatív lendületet ad művészetének. A házaspár azonban kénytelen szembenézni a társadalom rosszallásával. Elköltöznek hazájukból és a jóval toleránsabb Párizsban telepednek le. Gerda karrierje szárnyalni kezd. Házasságuk új tartalmakkal telítődik, de nem minden feszültség nélkül. Gerda azonban folymatosan támogatja párja törekvését, hogy fizikailag is nővé alakulhasson. Egymásnak köszönhetően mindketten bátorságra tesznek szert, hogy merjék vállalni valódi önmagukat (UIP-Duna Film)

(több)

Videók (20)

Előzetes 2

Recenziók (10)

Malarkey 

az összes felhasználói recenzió

angol Beyond the ethereal acting performances, the movie didn’t really surprise me with anything. And it wasn’t supposed to. I don’t understand the topic and it’s hard for me even get into it a little bit. On the other hand, I admit that Eddie Redmayne is an incredible actor; just as incredible as Alicia Vikander is beautiful. And since I like European movies, I appreciated actors such as Matthias Schoenaerts and Sebastian Koch, who have taken the quality to the absolute top. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol It's nice that a transgender being can take festival-goers to Copenhagen, Paris, and Dresden in the 1920s and they don't even protest. The lead roles are godlike, and I had no doubts about the set design. In addition, excellent are also the supporting roles (Sebastian Koch as Magnus Hirschfeld) and especially the emphasis on the work of Gerda Wegener, for whom I don't know whether I prefer the Art Nouveau or Art Deco period. ()

Hirdetés

Isherwood 

az összes felhasználói recenzió

angol The worst possible way to capture the biography of an unconventional person is to make it precisely this conventional and conservative. The slow cinematography, the haunting music, and the precise actors are dragged in a soul-destroying way through two hours without any drama and you guess the plot despite having no idea about the person in question until now. Somehow you guess that the wife had to go through the hardest dilemma, but her inner struggle is done with one tear on a bench in the rain - it’s very cheesy, just like the rest of the film. ()

lamps 

az összes felhasználói recenzió

angol Tom Hooper's craftsmanship cannot be denied, everything is exactly in its place, every scene has its meaning, the cinematography works perfectly in relation to the characters and the actors get the most out of their performances. Eddie Redmayne is traditionally convincing and likeable, Alicia Vikander is phenomenal. But as far as any message or dramatic value is concerned, apart from the theme itself, there is nothing to write home about. Above all, the film doesn't feel very much like a true life story, the action doesn't reach the required emotional heights, and although the driving force is supposed to be primarily a depiction of the fateful love and affection between the two protagonists, it fails to extend their feelings beyond the expressions and inflections of the actors. Overall, it’s a bit underdeveloped, in small details and individual components, but definitely engaging and pretty good. 70% ()

novoten 

az összes felhasználói recenzió

angol Tom Hooper has failed to hang on to the status of a clear favorite. After the accessible The King's Speech and all the overflowing emotions of Les Misérables, yet another story is told of a man requiring a sympathetic posture to understand him. Yet this time it fails because it is told all too clumsily. It lacks lightness and, above all, the element of surprise, as every plot twist can be seen long in advance. Often, it doesn't matter, because Alicia Vikander plays like her life depends on it and Eddie Redmayne fascinates with every (albeit again perhaps too specific and almost disruptive) gesture. As a whole, however, The Danish Girl speaks a language that doesn't tell me anything new. ()

Galéria (108)