Tartalmak(1)

1962. októberében 13 napon keresztül az egész világ a harmadik világháború küszöbén egyensúlyozott. Milliók figyelték feszülten, hogy mi lesz a vége annak az Egyesült Államok és a Szovjetunió között zajló diplomáciai, politikai és katonai konfliktusnak, amely könnyedén totális nukleáris háborúba torkollhatott volna. A Szovjetunió nukleáris rakétákat telepít Kubába, felborítva ezzel a közte és az Egyesült Államok között meglévő törékeny, és korántsem zavartalan egyensúlyt. A probléma megoldására két alternatíva létezik: a tárgyalóasztal, vagy a katonai beavatkozás. Roger Donaldson rendező ennek a 13 feszültségekkel teli napnak a történetét viszi filmre meglehetős történelmi hűséggel. Az eseményeket Kenny O'Donnel személyén keresztül mutatja be, aki ebben az időben, a Fehérházban az elnök különleges asszisztenseként dolgozott, és abszolút rálátással bírt a modernkori történelem talán legveszélyesebb napjaira. (Budapest Film)

(több)

Recenziók (2)

Kaka 

az összes felhasználói recenzió

angol Given the theme, it’s too self-aware and not pathetic enough. It's basically a film made on a shoestring in one set – those 80 million must have gone to the cast, because it certainly weren’t spent on the visual effects that look from the 1980s. But it's quite dynamic with a very strong theme, and Bruce Greenwood gives JFK a fluidity and charisma apparently very similar to what the memoirs say the real Kennedy possessed. It’s not all that watchable, but it’s very nice to listen to. The most dramatic scenes are the ones where they talk in a huddle, that’s not something you want to see every day. ()

gudaulin 

az összes felhasználói recenzió

angol I can't really criticize the film much. Donaldson didn't really have to try too hard (it's not really about dazzling creative filmmaking) because the historical events, when the world was just a step away from World War III, guaranteed a spectacle filled with emotions and tension. I would appreciate less pathos, references to religious faith, and blatant invocation of family values. But as I've heard others say, that's just part of America and the director actually held back. There is a bit too much of Kevin Costner in the film but considering his involvement in the production, it's understandable. Moreover, this film is among the best in his career. Overall impression: 75%. ()

Hirdetés

Galéria (45)