Mint a bagoly nappal

  • Olaszország Il giorno della civetta (több)
Előzetes
Thriller / Krimi / Misztikus / Dráma
Olaszország / Franciaország, 1968, 109 perc

Tartalmak(1)

Egy szicíliai kisváros határában egy férfit agyonlőnek az országúton. Az esetnek van ugyan szemtanúja, de az illetőnek nyoma vész, mire a rendőrség kikérdezhetné. A nemrég kinevezett rendőrkapitány a helyi érzékenységekre fittyet hányva eltökéli, hogy felderíti, mi állt a gyilkosság hátterében. A szálak az útépítéssel kapcsolatos állami megbízásokhoz, azokon keresztül pedig a környék hatalmasságához, Don Mariano Arenához vezetnek, aki a város főterén álló házának teraszáról gyakran néz farkasszemet a rendőrség szemközti épületéből kitekintő Bellodi kapitánnyal. A két férfi két külön világ szülötte, akikben kölcsönösen megvan egyfajta tisztelet egymás iránt, céljuk mégsem lehet más, mint a másik hatalmának megtörése. (DunaTV)

(több)

Recenziók (1)

Lima 

az összes felhasználói recenzió

angol Damiano Damiani was simply fantastic at making these detective films with social criticism that delved into the mafia-influenced conditions of Italian society in the 1960s and 70s. This film doesn't exactly win you over in the opening half hour and you get a bit lost in the jumble of names, but it gets better and better as the runtime goes on. It's brilliantly directed (it flows by like water), it's critically apt, and the final scene with the potentates on the balcony somehow aptly concludes that the fight with the mafia is futile and perhaps even lost beforehand. Claudia is as beautiful as ever, Franco Nero is boyishly charismatic even at his young age, and Lee J. Cobb accurately captures the character of Don Mariano, whom everyone fears and holds in awe.... there, in Sicily, with its own laws and social hierarchy. ()