Cseh álom

Előzetes

Tartalmak(1)

Vít Klusák (1980) és Filip Remunda (1973), a FAMU hallgatói, kettős szerepben tűnnek fel a filmben: mint rendezők és mint üzletemberek, akik egy jól ismert reklámügynökségtől megrendelnek egy reklámkampányt egy kitalált hipermarket, a Cseh Álom megnyitóünnepségéhez. A "nagy meglepetést" ígérő kampányhoz tévé- és rádióhirdetéseket, több száz óriásposztert, valamint 200.000 szórólapot használtak fel, amelyekben a Cseh Álom saját termékcsaládját, weboldalát (www.ceskysen.cz) hirdették. A hirdetések több újságban és magazinban is megjelentek, sőt még egy reklámdalt is felvettek. Május utolsó napján pedig több ezer lelkes vásárló érkezett a Letnany negyed játszóterének zöld füvére, ahol nem egy hipermarketet találtak, hanem... (Szimpla Film)

(több)

Recenziók (3)

DaViD´82 

az összes felhasználói recenzió

angol If there had been greater consistency in the “storytelling", this could have been a perfect piece. This way it is merely interesting and, in places, a really amusing insight into today’s world of advertising. Surprisingly, the weakest part is the ending, with the actual “opening" of the Czech Dream. Conversely, the preceding parts when we look behind the scenes at the preparations for advertising campaigns are wonderful. Certainly a fascinating example of a documentary that provokes considerable controversy although, surprisingly, it isn’t controversial at all. ()

3DD!3 

az összes felhasználói recenzió

angol Proof of how deplorable some people are. At the same time, I’m really pleased that there are some brave dudes who try to do something to cure human ignorance. To teach them a lesson (unfortunately understood only by very few of them). To show them the truth, wake them up and that sort of thing. Advertising is something that can be useful but it also can influence massively. But it’s still just advertising. And if it’s done well, doesn’t mean that we can stop thinking about it. Great direction, these boys aren’t biased or (too) patronizing, but maybe the ending is unnecessarily brief. ()

NinadeL 

az összes felhasználói recenzió

angol If this is a fight against consumerism with Czech documentary film, it’s being done wrong on principle. The studied group has never seen and will never see any documentaries. Let alone Czech documentaries. ()