Az ember, akit Ottónak hívnak

  • Egyesült Államok A Man Called Otto (több)
Előzetes 5

Tartalmak(1)

Otto (Tom Hanks) a lakópark réme. Pedig nem hangos, nem rendetlen, nem szabálytalan. Sőt, az ellenkezője. Épp az a baj vele, hogy szuperrendes, őrületen visszafogott, és mániákusan ragaszkodik a szabályok betartásához. És ha meglátja, hogy valaki eltér az elveitől, azt nem fél figyelmeztetni. Sosem unja meg a szabálytalanul pisiltető kutyasétáltatók, a rossz helyen parkoló postások és biciklijével súlyos kihágásokra vetemedő lapkihordók leckéztetését. De a szomszédjába költözik egy Dél-Amerikából érkezett család, amelyik kicsit másképpen áll hozzá az élethez. Kicsit hangosabbak. Kicsit szabálytalanabbak. Kicsit közvetlenebbek. És hiába próbálja Otto meggyőzni őket, hogy a lakópark minél több szabályra vágyik, ők inkább úgy gondolják, hogy a szeretet a lényeg. Még ha az egy kis ricsajjal is jár. (InterCom)

(több)

Videók (4)

Előzetes 5

Recenziók (3)

EvilPhoEniX 

az összes felhasználói recenzió

angol I wasn't too impressed with the original either, but I found this one a bit more digestible thanks to Tom Hanks. It's still just a drama though, nothing more, and I'm certainly not going to root for them and give them plus points for nothing either. The occasional humor is fine, but there's little of it, the pacing is slower, and the whole thing just flows along without much interest or enjoyment on the part of the viewer. The most interesting scene for me was the gentleman's fall onto the tracks. Some people are warmed by this, others by Gore!! :) ()

Necrotongue 

az összes felhasználói recenzió

angol I regret missing out on the Swedish original because, apart from Oscar, I've yet to encounter an American remake that surpasses the original movie for me. I've grown somewhat weary of Tom Hanks's recurring hero roles. Fortunately, he soon won me over as a grumpy old guy character, and made me remember Falling Down. However, as the story progressed, my initial enjoyment waned, giving way to clichés and an abundance of melodrama that I typically find off-putting. The film gradually lost its allure for me, especially with the emergence of Malcolm, who served as a reminder of the prevalent trend in contemporary cinema — placing more emphasis on promoting fashionable politics rather than focusing on quality writing, direction, and acting performances. This trend has always been a source of irritation for me and continues to be so when it feels forced upon the audience. Consequently, despite not considering the film a complete waste of time, my enthusiasm remained muted. Maybe I should have read the book instead. ()

Galéria (16)