Ki énekel ott?

Tartalmak(1)

Nehéz meghatározni ennek a filmnek a műfaját. A legegyszerűbb lenne filmvígjátéknak nevezni, de ahhoz el kellene tekinteni a végétől, a zárlatától, valamint attól is, hogy 1941-ben játszódik. Lehetne filmszatírának is nevezni, hiszen a kis, díszes társaság, aminek utazását a film bemutatja, reprezentálja a jugoszláv társadalmat. E kis közösség élethelyzetét és problémáit szívvel, fanyar humorral, megértéssel, élettel telve mutatja be Slobodan Sijan. Ennyiben tehát rá lehet ismerni a kései követőnek, Emir Kusturicának a filmjeire is benne. Ugyanakkor még sem csak szatíra, nem csak zenés operettecske, bár a zenének és a különös népi hangszernek, a dorombnak, fontos szerepe van benne, mert sehogy sem vonható ki belőle a háború. Tehát inkább tragikomédia. (Budapesti Klasszikus Film Maraton)

(több)

Recenziók (2)

Marigold 

az összes felhasználói recenzió

angol I do not dare judge, but perhaps this is from whence the roots of the poetics of Emir Kusturica or Danis Tanovič grow. Who's Singin' Over There? has all the attributes of a self-reflecting Balkan metaphor – perfect typification of characters without unnecessarily reducing their individuality, incredibly light alternation of tragic and comic positions (and of course their intertwining), wonderfully rhythmic film narrative and close contact of the narrator with the viewer. The parable of Yugoslavia before World War II squeezed into the minimalist space of a bus and a short road movie runtime in the direction of Belgrade. Excellent choice of actors and their performances. A specific soundtrack that gives the film an unmistakable face. Balkan sarcasm with transitions to black cynicism and the related tragedies. And there is also ubiquitous compassion for the fate of his nation. Everything that makes Balkan cinema irresistible to me. ()