Hasan útja

Előzetes

Tartalmak(1)

Napsütéses nyári nap, enyhe szél, gyönyörű török vidék, és mindennek a kellős közepén ott terül el az almakertész Hasan földje tele gyümölcsökkel és zöldségekkel. Büszke a farmjára, és soha nem engedné meg, hogy bármi rossz történjen vele. Ám az a cég, amelyik nagyfeszültségű vezetéket akar építeni a mezőin, csak az első a számos nehézség közül, amellyel Hasannak szembe kell néznie. Amikor megtudja, hogy feleségével zarándokútra indulhat Mekkába, kezd megbékélni múltjával, mert bocsánatot kell kapnia mindazoktól, akiket megbántott. Így útjuk egyúttal önreflexiós utazássá is válik ebben a többrétegű filmben, melynek aprólékosan megkomponált jelenetei finoman mutatják be egy ember próbálkozását, hogy megbékéljen a világgal, a szeretteivel és önmagával. (Cinemax)

(több)

Videók (1)

Előzetes

Recenziók (1)

Filmmaniak 

az összes felhasználói recenzió

angol Commitment Hasan is an old-world Turkish drama about the burden of a troubled conscience, the common and uncommon hardships associated with farming and the deeds that one cannot make amends for even with the strongest will to do so. The key aspects of this slow-burning portrait of a flawed man trying to cleanse himself of petty and more serious sins before his journey to Mecca are the lead actor’s performance and the camerawork, which helps to thoroughly depict the lifestyle of a successful farmer through frequent shots of nature’s gifts, lush orchards, vegetable patches and the surrounding scenery. The ending comes with an excellent cathartic point. Until then, however, the trudging pace of the narrative, in combination with the not very dramatic plot, makes it impossible for the film to captivate the viewer other than through a few visual compositions. That said, the consistent quality of what is being depicted is unquestionable. Not all of the storylines are tied together in the climax (the passages with the rejection of the embroidered tablecloth and the purchase of the neighbor’s failing fields are not brought to a conclusion). However, these minor dramaturgical shortcomings are offset by, among other things, the accurate casting of the supporting roles and the refreshing (though unfortunately only peripheral) storyline about the preparations for the holy pilgrimage, which apparently costs much more than many vacations. ()

Galéria (13)